زنگ خطر کاهش تعامل بین اعضای خانواده به صدا درآمده است

مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: زنان محور خانواده و کانون عشق و محبت هستند. آنان باید از این ویژگی وجودی خود بهترین استفاده را ببرند.

0

به گزارش به دخت به نقل ازایسنا، زهرا سادات مشیر در هفتمین گردهمایی یاران کوثر که امروز در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: زنان از ویژگی‌های خود باید در زمینه افزایش عشق و محبت در خانواده بهره ببرند.

IMG_0217-1.jpg

وی با تاکید بر ضرورت برخورداری زنان از توانایی حل مساله گفت: زندگی همه انسان‌ها، مسائل متعدد، متنوع و پیچیده‌ای دارد. پاک کردن مساله یا نادیده گرفتن آن موجب افزایش چالش در زندگی می‌شود. بنابراین باید هرچه زودتر مسائل را حل کرد تا آسیب‌های کمتری به زندگی وارد شود. از سوی دیگر باید در زندگی به معنویت و خدامحوری توجه کرد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بیان اینکه جهان امروزجهان ارتباطات است، اظهار کرد: با وجود امکانات ارتباطی مختلف اما ارتباط انسان‌ها دچار مشکل است و این یک زنگ خطر برای یکایک ماست. ما نباید در فضای مجازی منفعل باشیم و لازم است در زندگی خود در جهت ارتباط بیشتر با خودمان، خانواده و محیط اطراف عمل کنیم. این در حالی است که در دنیای امروز ارتباط افراد با خود، اعضای خانواده و محیط پیرامونی بسیار سطحی و کم شده است و ترجیح می‌دهیم در غیر از فضای حقیقی جست‌وجو کنیم و این وضعیت یک زنگ خطر است.

مشیر با تاکید بر ضرورت صرف وقت برای ارتباط با اعضای خانواده گفت: ممکن است به علت تفاوت بین نسلی نتوان ارتباط کاملی را با فرزند برقرار کرد، اما لازم است با وجود این تفاوت‌ها با اعضای خانواده ارتباط موثری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: امروزه گفته می‌شود که گذشته سپری شده و آینده هنوز فرا نرسیده است، بنابراین لازم است زمان حال را دریابیم. این در حالی است که اگر قصد داشته باشیم در مسیر زندگی گام‌های استواری برداریم، لازم است به زمان و ابعاد آن توجه کنیم.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان افزود: نباید گذشته عامل بازدارنده‌ای برای ما باشد ولی باید از آن درس بگیریم تا در حال و آینده مرتکب خطا نشویم، علاوه بر آن اگر برای آینده برنامه دقیق و هدفمندی نداشته باشیم، زمان حال آسیب می‌بیند.

مشیر اضافه کرد: در زندگی نباید درصدد باشیم که هر موضوعی را راحت به دست آوریم، چراکه آنچه به راحتی به دست بیاید، به آسانی نیز از دست می‌رود، بنابراین لازم است پشتکار داشته باشیم و هدفمند در زندگی خود عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این برنامه، حجت‌الاسلام محمد برمایی مدرس دانشگاه شهید بهشتی گفت: زن بودن به مراتب بیشتر از مونث بودن است. زنان می‌توانند در زندگی گله و شکایت کنند اما این کار موجب دور شدن از ماهیت‌شان می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های زنان سرپرست خانوار گفت: آنان دغدغه‌های فرزندشان دارد و فرزندان نیز به مادران خود می‌اندیشند. فرزندان زنان سرپرست خانوار به دو دلیل فوق‌العاده هستند چراکه طعم رنج را کشیده‌اند علاوه بر آن در کنار مادری زندگی کرده‌اند که هرگز تسلیم نشده است. هرچقدر عیار زن بودن و مادر بودن زنان سرپرست خانوار بالاتر رود، فرزندانشان به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابند.

این مدرس دانشگاه شهید بهشتی در پایان اظهار کرد: اولویت اول زندگی زنان سرپرست خانوار باید همسرشان باشد. اگر فرزندان در این جایگاه قرار بگیرند، امنیت زندگی مشترک به هم می‌ریزد.

/انتهای متن/

درج نظر