نشست” خانواده، زندگی سالم، آینده پایدار” برگزار شد+عکس

به مناسبت روز جهانی خانواده انجمن حمایت از کودکان نشستی با عنوان” خانواده، زندگی سالم، آینده پایدار” برگزار کرد.

0

فاطمه منتظر/

نشست” خانواده، زندگی سالم، آینده پایدار” با خوش آمدگویی مدیر مسئول انجمن حمایت از کودکان خانم عسگری اغاز به کار کرد. سپس ثریا عزیزپناه رئیس هیأت مدیره انجمن به معرفی سخنران های نشست پرداخت و گزارشی از روند فعالیت های انجمن از بدو تاسیس تا کنون ارائه کرد و یادی از پرویز کلانتری از اعضای موسس انجمن و تصویرگر کتاب های درسی کودکان نمود که به تازگی درگذشته است.

2

آنگاه دکتر نعمت الله فاضلی ضمن تاکید بر این که  احترام به کودک احترام به خودمان است، پیرامون روز جهانی خانواده اظهار داشت:

من می خواهم به یک سوال پاسخ بدهم : این که چه کنیم که خانواده پایدارتری داشته باشیم. افزایش طلاق، خشونت خانوادگی و … نشان دهنده پایان خانواده و سیال شدن آن است. ما باید بینیم که مسأله اصلی خانواده ایرانی چیست.به نظر من  مسأله اصلی خانواده معاصر ایرانی این است که جامعه ما نتوانسته انسان را به نوعی توانمند کند که به عنوان کنشگر فعال اجتماعی بتواند در خانواده امروزی نقش ایفا کند.

3

در بخش بعدی نشست خانم مونیکا نادی مشاور حقوقی انجمن حمایت از کودکان در سخنانی گفت:به جایگاه مهم قانون در خانواده اشاره کرد و خلأهای قانونی را در این زمینه مخصوصا در حمایت از کودکان مورد تاکید قرار داد.

آنگاه خانم ثریا عزیزپناه در مورد اجرای پیمان نامه حقوق کودکان در ایران سخنانی ایراد کرد و به دو نهاد مهم در این پیمان نامه یعنی دولت و خانواده و وظایف آنها اشاره کرد که لازم است این وظایف از دولت ها مطالبه شود.

/انتهای متن/

درج نظر