راه اندازی بانک مشاوران ازدواج و جوانان

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده گفت: از اسفندماه گذشته جمع آوری بانک اطلاعات مشاوران و متخصصان ازدواج آغاز شده است و مشاوران دارای شرایط لازم به این مراکز تخصصی معرفی می شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از میزان، ناصر صبحی در میزگرد روسای کمیسیون‌های مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از تائید صلاحیت ۵۴ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و حدود ۶۰ جواز در دست اقدام از سوی وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: ۲۰۰ مرکز تخصصی نیز که از قبل و از مراجع دیگر مجوز گرفته اند، در حال تطبیق با شرایط و سیاست های ما هستند.
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در ادامه شرایط احراز مجوز مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده را عنوان کرد و ادامه داد: داشتن پروانه تخصصی، تاهل، تخصص، تجربه بالا، دارا بودن صفات پسندیده و دارا بودن امکانات لازم از جمله این معیارها است.
وی تاکید کرد: اگر مشاوری از همه این شرایط به غیر از «امکانات» برخوردار باشد، وزارت ورزش و جوانان سمن هایی که در حوزه جوانان و خانواده فعالیت دارند را برای کار گروهی تخصصی، به آن ها معرفی خواهد کرد.
صبحی اضافه کرد: شواهد نشان می دهد بسیاری از افرادی که مشاوره می دهند مجوز سازمان نظام تخصصی و وزارت ورزش و جوانان را ندارند؛ اگر می خواهیم جلوی آسیب های موجود در این زمینه را بگیریم دستگاه ها باید طبق اختیاراتی که به آن ها داده شده فعالیت و از موازی کاری جلوگیری کنند.
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در ادامه با بیان این که از اسفندماه سال گذشته کار جمع آوری اطلاعات بانک مشاوران و متخصصان ازدواج آغاز شده است، گفت: با این اقدام، مشاوران دارای شرایط لازم به این مراکز تخصصی معرفی می شوند.
وی همچنین نقش رسانه ها در شناسایی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مراکز باید از سوی رسانه ها به خصوص رسانه ملی بیش از پیش معرفی شوند تا از فعالیت غیر حرفه ای مراکز بدون مجوز پیشگیری شود.

/انتهای متن/

درج نظر