بیانیه بانوان قرآنی برای احقاق حقوق زنان جهان

نشست تخصصی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با موضوع «جایگاه زن در قرآن و بازخوانی آن در عصر حاضر» با قرائت بیانیه‌ای از سوی بانوان قرآنی و در راستای احقاق حقوق زنان جهان، خطاب به سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی به پایان رسید.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس،متن بیانیه بدین شرح است:

از آنجا که زنان نیمی از پیکره فعال جمعیت جهانی را تشکیل می دهند و نقش مهم و چشمگیری را در شکل گیری نهاد ارزشمند خانواده ایفا می‌کنند پرداختن به این قشر مهم و نقش آفرین، تاثیر بسزایی در شکل گیری چشم انداز روشن جامعه جهانی خواهد داشت.

بدون شک قرآن کتاب آسمانی مسلمانان سرشار از نکات ناب و گهرباری است که همواره بر حضور ارزشمند زنان در جامعه تکیه و تاکید فراوان داشته استت و نقش زنان را در نها د خانواده حیاتی و اثرگذار توصیف می‌کند.

در جامعه جهانی امروز که شاهد فقر معنوی و فروپاشی نهاد مقدس خانواده هستید، شکستن حریم خصوصی زن و استفاده ابزاری از عواطف زنان و تجاوز به حقوق آنها خشونتی غیرقابل انکار است.

بدون تردید چنگ زدن به ریسمانی وحیانی قرآن و پیروی از تعالیم ناب آن در زمینه های عفاف و حجاب، عدالت جنسیتی و حضور پررنگ و تاثیرگذار در اجتماع، نجات بخش زنان جامعه جهانی است.

ما جمعی از بانوان مسلمان قرآنی از سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهیم که با تاسی از تعالیم قرآن و آموزه های پیامبران الهی، با ارائه الگوی حاکی از عفاف زن مسلمان برای زنان جهان، زندگی شرافتمندانه و به دور از خشونت را ارا ئه نمایند و چشم اندازی روشن و سرشار از امید را برای زنان دنیا رقم بزنند.

آینده ای که در آن زنان همه دنیا با حفظ کرامت خود بتوانند حضور با نشاط و موثری را در عرصه های جهانی ایفا نمایند.

گفتنی است که این نشست به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور و به منظور تجلیل و هم افزایی میان برگزیدگان بین المللی هفتمین دوره تجلیل از بانوان قرآن پژوه و با حضور لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده، سمیه حاج حسینی، رئیس دانشکده حضرت زینب(س)، حسینی مجرد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از بسیجیان فعال در حوزه زنان، عصر روز گذشته در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

/انتهای متن/

درج نظر