سبزترین” ازدواج” کشور در کرمانشاه رقم خورد

سبزترین ازدواج کشور در کرمانشاه رخ داد. ازدواجی که در آن نه خبری از مهریه‌های چند هزار سکه‌ای بود و نه ریخت و پاش‌های آنچنانی. ازدواجی که در آن عروس مهریه خود را کاشت 1305 درخت تعیین کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از جام جم، “سعید و شیوا” دو جوانی که چند سال است در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند ازدواج خود را نیز به شیوه‌ای متفاوت و دوستدارانه محیط زیست برگزار کردند تا الگویی باشد برای سایرین که هم قدر محیط زیست را بدانند و هم ازدواج را آسان بگیرند.
سعید سلیمانی مدیرعامل جمعیت مردم نهاد محیط زیست “هیلو” در خصوص ازدواج خود به ایسنا گفت: ازدواج ما از سوی محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان سبزترین ازدواج کشور نام‌گذاری شد.
وی در خصوص دلایل این نام‌گذاری اظهار کرد: ما به جای سکه و طلا، مهریه را کاشت 1305 درخت تعیین کردیم که بخشی از این درخت‌ها تاکنون کاشته شده است.
سلیمانی یادآوری کرد: عدد 1305 را نیز به این دلیل انتخاب کردیم که سال تولد “فیروز اسکندری” بنیانگذار سازمان حفاظت از محیط زیست کشور است.
بنیان‌گذار مدرسه طبیعت کیکم کرمانشاه ادامه داد: مقرر شده درختانی که کاشته می‌شود از گونه “ارغوان”، “سنجد”، “بید وحشی” و “سیاه‌تلو” باشد.
سلیمانی با بیان اینکه درختکاری از مهمترین اهداف سازمان هیلو است، تاکید کرد: با این 1305 درختی که کاشته شود، ما رکورد کاشت 125 هزار و 305 درخت در کشور را به ثبت می‌رسانیم که از سال‌ 84 تا کنون در جمعیت هیلو انجام شده است.
وی در خصوص مراسم ازدواج برگزار شده نیز یادآوری کرد: ما در این مراسم از هیچ ظرف یکبار مصرفی که بعد در طبیعت و محیط زیست رها شود استفاده نکردیم . همچنین هیچ حیوانی به عنوان قربانی در مراسم ما ذبح نشد و خون هیچ حیوانی را نریختیم.
مدیرعامل جمعیت هیلو عنوان کرد: در ازدواج ما از گل استفاده نشد و برای دسته گل عروس هم از یکسری گیاه وحشی استفاده کردیم.
سیلمانی گفت: روز بعد از عقد، ادامه مراسم ازدواج را در دل طبیعت و جنگل‌های “هیرکانی” واقع در “سیاه‌کل” در شمال برگزار کردیم.
وی از سابقه 12 ساله فعالیت‌های محیط زیستی خود یاد کرد و افزود: حدود پنج سال از این فعالیت را با همسرم “شیوا معتضدی” به صورت مشترک انجام دادیم.
این فعال محیط زیست هدف از این ازدواج را فرهنگ‌سازی برای حفظ و گرامیداشت محیط زیست دانست و ادامه داد: با این کار به جوانان نشان دادیم که ازدواج را حتما نباید با طلا و سکه و هزینه زیاد برگزار کرد و می‌توان ازدواج را آسان گرفت.

/انتهای متن/

درج نظر