تمرینات ایزومتریک و پودر سنجد مفید برای درد کمر و زانو

مربی بدنسازی بانوان با اشاره به مفید بودن مصرف آب کرفس تازه، پودر سنجد، سیر خام، ویتامین E و C، روغن ماهی و گلوکزامین برای بانوانی که از درد کمر و زانو رنج می‌برند، گفت: این دردها بر اثر افزایش سن و تحلیل عضلات است.

1

سرویس خبر به دخت/

اکرم عزیزی با اشاره به بانوانی که از درد کمر و زانو رنج می‌برند، اظهار داشت: اغلب این دردها بر اثر افزایش سن و تحلیل عضلات است که با انجام تمرینات نرمشی ایزومتریک، بدنسازی، آب درمانی و تقویت عضلات با انجام تمرینات مناسب برطرف می‌شود.

این نویسنده مطالب علمی ادامه داد: برخی از بانوان دچار آرتروز هستند و غضروف‌های آنها با سائیدگی روبه‌رو شده است که به این افراد توصیه می‌شود اگراضافه  وزن دارند از رژیم‌های غذایی مناسب برای کاهش توده چربی استفاده کنند. در این زمینه حداقل باید 4 تا 6 وعده مناسب غذایی و کم حجم همچون میوه، سبزی و آب فراوان در برنامه غذایی روزانه خود لحاظ کنند.

عزیزی افزود: این افراد حتی ‌الامکان باید از انجام ورزش‌ پرتحرک، تردمیل، کوهنوردی، پیاده‌روی‌های طولانی و در نهایت از  سر پا ایستادن زیاد دوری کنند زیرا این موارد مشکلات آنها را تشدید می‌کند.

این کارشناس بدنسازی بانوان خاطرنشان کرد: مصرف آب کرفس تازه، پودر سنجد، سیر خام، ویتامین E و C، روغن ماهی، گلوکزامین  برای این افراد مؤثراست ، همچنین در موارد خاص بانوانی که گاهی  با ورم زانو روبه‌رو می‌شوند ،استفاده کمپرس یخ به بهبود آن ها کمک می کند.

منبع:وفا/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)