75 درصد از مبتلایان به بیماری ام اس زنان هستند

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: ۷۵ درصد از مبتلایان به بیماری ام اس زنان هستند و به طور معمول بیماری ام اس در میان افراد ۱۷ تا ۴۰ سال رواج دارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، محمدهادی ایازی شامگاه جمعه در همایش امید در مرکز همایش های بین المللی روزبه، از وجود ۶۰ هزار بیمار ام اس در کشور خبر داد و گفت: این بیماری خاص است.

قائم مقام و معاون اجتماعی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور به افزایش تعداد بیماران ام.اس اشاره کردو گفت: آمار ۳۶ نفری مبتلایان به این بیماری در سال ۵۶ در شهر تهران در حال حاضر به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

وی بر لزوم کمک دولت در امور مربوط به سلامت تاکید و بیان کرد: دولت با وجود همه محدودیت‌ها در حد توان خود به این بخش کمک کرده اما هنوز سهم درصد تخصیص تولید ناخالص ملی کشور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته که حداقل ۳۵ درصد است پایین است.

قائم‌ مقام و معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: ۶۱۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۹۰ سازمان در سطح ملی و ۱۶۰ سازمان در سطح استان‌ها فعالیت دارند.

ایازی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد و خیریه از اهمیت بالایی برخوردارندچراکه زمینه را برای همکاری مردم فراهم می‌کند.

وی افزود: استان زنجان در زمینه فعالیت سازمان های مردم نهاد نسبت به سایر استان ها در حوزه بهداشت و درمان جایگاه مطلوبی دارد و بیشتر خیریه های استان نیز از وضعیت مناسبی برخوردارند.

قائم مقام و معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ۵۰ درصد از مردم کشور اضافه وزن دارند که این زمینه بسیاری از مشکلات است.

ایازی گفت: در حال حاضر و بعد از اجرای طرح تحول سلامت ۸.۵ تا ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی در امور سلامت هزینه می‌ شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در بخش آی.وی.اف تولد ۱۸۰ کودک برای والدینی که صاحب فرزند نمی شدند صورت گرفت که یکی از افتخارات این دانشگاه است.

/انتهای متن/

درج نظر