حجاج با منتفی شدن سفر حج هزینه آن را به ازدواج جوانان اختصاص دهند

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان، گفت: چنانچه سفر حج قطعی منطفی شد، حجاج با منتفی شدن سفر حج هزینه آن را به ازدواج جوانان اختصاص دهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، اسدالله ربانی مهر صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به عدم همکاری کشور عربستان و تصمیم دولت و مجلس برای منتفی شدن احتمالی سفر حج بهتر است حجاج عزیز در اقدامی خیرخواهانه هزینه های سفر حج را به ازدواج جوانان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی کشور که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد موضوع ازدواج جوانان است.

ربانی تصریح کرد: روزبه‌روز آمار ازدواج کاهش و طلاق افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که خانواده اساس و بنیان جامعه است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: مشکلات ازدواج در دو بخش فرهنگی و اقتصاد است و کمک به امر ازدواج اقدامی حسنه و بسیار پسندیده است که از تمامی حجاج مخلص انتظار داریم در این زمینه ورود کنند و هزینه‌های سفر حج را با توجه به منتفی شدن آن به زوج‌های جوان اختصاص دهند.

ربانی مهر گفت: حجاج افراد نیکوکار و خیری هستند که هرساله کمک بسیار زیادی به امر خیر ازدواج جوانان می‌کنند و کارهای عام‌المنفعه زیادی نیز انجام می‌دهند که به نظر می‌رسد بهتر است امر خیر ازدواج برای آن‌ها در اولویت باشد.

وی اظهار کرد: حج یک سفر معنوی بسیار پربرکت که باید انجام شود و بی‌شک انجام فریضه حج برای مسلمانان از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است اما به نظر علما و رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام سفر حج باید باعزت همراه باشد.

وی گفت: تعطیلی یک‌ساله و موقت این سفر معنوی به رغم میل باطنی کشور ایران است اما می‌تواند تنبیه جدی برای کشور عربستان باشد که این روزها میزبان خوبی برای خانه خدا و حرمین شریفین نیست و این تعطیلی موقت می‌تواند جواب محکمی به این کشور باشد.

ربانی مهر در پایان از حجاج سراسر کشور بویژه حجاج دلسوز و انقلابی همدان خواست که در صورت تعطیل شدن احتمالی سفر حج هزینه‌های آن را در صورت تمایل برای کمک به ازدواج جوانان اختصاص دهند.

/انتهای متن/

درج نظر