آموزش پیشگیری از آسیب اجتماعی با کلاس درس تلفیق می‌شود

مدیر کل دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش آموزش پیشگیری و مهارت های خود مراقبتی با کلاس درس تلفیق می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، نادر منصورکیایی در اختتامیه پنجمین جشنواره نوجوان سالم که در تالار فرهنگ در حال برگزاری است گفت: جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم هر ساله برگزار می شود که این جشنواره یکی از اضلاع مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین علاوه بر توجه به ساحت علمی و فناوری توجه به سایر ساحت ها نیز تاکید شده است. بر این اساس وزارت آموزش و پرورش در زمینه تربیت زیستی و بدنی کوشش می کند مهارت های خودمراقبتی و پیشگیری از رفتارهای پر خطر را به دانش آموزان بیاموزد و در مدارس ترویج کند.

مدیر کل دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه های مختلفی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خود مراقبتی در مدارس اجرا می شود که می توان بازنگری دروس را مثال زد. تغییر در کتاب های ششم و هفتم آغاز شده است و مهارت های خودمراقبتی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در دروس این دو پایه درج خواهد شد.

منصور کیایی تصریح کرد: طرح ها و پروژه هایی برای آموزش خود مراقبتی به ترتیب دوره های تحصیلی دانش آموزان اجرا می شود و در هر دوره تحصیلی متناسب با دانش آموز آموزش هایی در زمینه های خود مراقبتی داده می شود.

وی بیان کرد: ۲۵ درصد از مدارس کشور جدا از برنامه ها و فعالیت ها به صورت مستقیم در دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

مدیر کل دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار والدین در کارگاه های آموزشی ما شرکت کرده اند و همچنین برای ۲۰۰ هزار فرهنگی نیز آموزش هایی در رابطه با پیشگیری از آسیب های اجتماعی داده شده است.

وی یادآور شد: آثار جشنواره نوجوان سالم و پنجمین دوره برگزاری صد برابر رشد داشته است و برای اولین بار در سال تحصیلی جاری دانش آموزان ابتدایی نیز در این جشنواره حضور داشتند.

وی تصریح کرد: ۵ میلیون شمارگان پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای والدین منتشر شده است و یک میلیون شمارگان در قالب کتابچه ای میان همکاران فرهنگی توزیع شده است.

منصورکیایی بیان کرد: برای مراقبت از دانش آموزان برنامه های ویژه ای در سال ۹۴ اجرا کردیم و وزارت آموزش و پرورش با همکاری ۸ دستگاه دیگر ائتلاف مراقبت اجتماعی از دانش آموزان را تشکیل داد.

وی افزود: با تولید برنامه های کمک آموزشی و ارائه خدمات اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان به زودی قادر خواهیم بود یکی از اهداف بلند مدت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کودکان که مداخله به هنگام با شناسایی افراد در معرض آسیب است محقق شود.

منصورکیایی بیان کرد: آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با کلاس درس تلفیق می شود و راهنمایی هایی را آماده کرده ایم تا با کمک معلمان در کلاس های درس به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: پیشگیری و آموزش خود مراقبتی در کلاس درس جدا از اقدامات و برنامه های درسی است که سال ۹۵ آن را اجرا می کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر