شهر فرنگ

هفته ای که گذشت، هفته ای پر از گرد و غبار عراقی بود که به همت باد و با مساعدت مسئولان در شهرهای مختلف کشور از جمله پایتخت جاری بوده و هست.

2

سرویس فرهنگی به دخت/

گزارشگر شهر فرنگ پس از شکر گزاری به خاطر این که در اثر این موج هماهنگ و بی رحمانه غبار نمرده است ، سری به تلویزیون ، سینما، کتاب و موسیقی زد که خدا را شکر، ملالی نبود جز:

  محکومیت ماهواره ها

در هفته ای که گذشت مردم با خرید تخمه و آجیل بدون چهار مغز، که به علت گرانی بیش از حد خشکبار به طور کلی از سبد آجیل حذف شده است، باز هم به استقبال برنامه های قهرمان عرصه فرهنگ( تلویزیون) رفتند، اما به علت نامعلومی از دیدن این برنامه ها صرفنظر کردند و با رفتن به منزل اقوام و پارک، ماهواره های ضعیف و بی تربیت را محکوم کردند.

 

کوکب خانم زن بی خودی است

پس از این که درس غیر اخلاقی و منحرف کوکب خانم از کتاب مقطع ابتدایی حذف شد، بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در توضیح علت این حذف با اشاره به شیوه آموزش مصرف شیر در درس کوکب خانم که قدیمی است ، تأکید کرد که اگر این درس را از کتاب مقطع ابتدایی حذف نمی کردیم ، وزیر بهداشت به ما اعتراض می کرد.

در پاسخ به این گفته آقای محمدیان هنوز خانم مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت ، هیچ واکنشی نشان نداده است.

 

این که وزیر بهداشت چیزی گفته یا نگفته یا می گفته، اصلاً معلوم نیست، اما کارشناسان پیش بینی می کنند که با حذف این درس قیمت شیر در کشور به کیلویی 10 تومان کاهش پیدا کند و مشکل کمبود شیر و سوء تغذیه کودکان به کلی معدوم شود. در همین رابطه خبرگزاری در پیت نیوز گزارش داد که به دنبال شناسایی و حذف متهم اصلی آموزش غلط استفاده از شیر ، کوکب خانم متواری شده است.

 

بدتر از وبا، بهتر از سرماخوردگی

پس از شیوع تب گنگو، بیماری جدیدی به نام آلزایمر بخش هایی از پایتخت را در برگرفت. این بیماری که از وبا بدتر و از سرماخوردگی بهتر است، نوعی آلزایمر موقت است که علائم گرفتاری با آثار طولانی ماندگار دارد. بر اساس یک شایعه، تا کنون نشانه هایی از این بیماری در بین برخی از مسئولان سینما و سیما از جمله آقای شمقدری رویت شده است. به دنبال سخنان دو هفته قبل جناب شمقدری که حال سینما خوب است و معلوم شد که واقعاً خوب است، ولی فقط سر کوچه این مسئول محترم، این هفته ایشان در اظهار نظری تازه فرمودند که سینما نتوانسته خواست مردم را تأمین کند… برخی دلسوزی ها در سینما به هرج و مرج انجامیده است.

این اظهار نظر متناقض که یک طرفدار پروپاقرص سنیما را دچار جنون کرد و تا مرز خود کشی پیش برد، در یک کنفرانس تحلیلی به همت کانون هواداران شمقدری مورد نقد و بررسی قرار گرفت و سر انجام مشخص شد که هرج و مرج در سینما یعنی این که حال سینما خوب است و اگر سینما خواسته مردم را نتواند تأمین کند، یعنی این که حالش خیلی خیلی خوب است.

با این که سخنان این مسئول محترم از سوی کانون هواداران شمقدری و دوستان ، به شدت مورد تشویق قرار گرفت، پزشکان ساکن در سریال ساختمان پزشکان را به شدت نگران کرد.

آن ها با تشخیص علائم اولیه بیماری آلزایمر نسبت به واگیر دار بودن آن هشدار دادند و اگر چه درمان قطعی برای آن پیدا نکردند، اما جهت جلوگیری از شدت و درمان تدریجی آن توصیه کردند که مبتلا شوندگان دست کم در ماه یک بار سخنانی که از رسانه ها اعلام کرده اند، باز خوانی کنند. این بازنگری برای مسئولینی که هیچ روزی را بدون اظهارنظر سر نمی کنند، ساعتی یک بار توصیه می شود.

در همین رابطه گزارشگر شهر فرنگ از خودکشی یک طرفدار پر و پا قرص سینما به دلیل شدت تناقض گویی ها و دعواهای صنفی و غیر صنفی سینما در مقابل تنها سینمای آستارا که هفته ی قبل در آتش سوخت، خبر داد.

 

پدر دوبله ایران درگذشت

پنج شنبه هشتم تیر ماه، هفته ی تلفات در عرصه هنر بود. پدر دوبله ایران به دلیل کهولت سن کمی مانده به صد سالگی در گذشت. در همین رابطه، مرحوم علی کسمایی که بسیاری از دوبله گران و گویندگان امروز از شاگردان او هستند، طی چند مقاله و یادداشت تقدیر شد و به این ترتیب کارنامه تقدیر و تجلیل از مرحومین هنر تکمیل گردید. طی سال و سال های گذشته نمونه این یادداشتها و تقدیرها در خصوص مرحومین قیصر امین پور و اکبر رادی و جمعی دیگر از هنرمندان انجام شده بود.

 

از آن جا که آخرین نسل از هنرمندان و بازیگران به واقع بازیگر و هنرمند در سنین کهولت هستند، برای حفظ سنت گرامی مرده پرستی که از خصیصه های دلپسند جامعه هنر است، بانک اطلاعات جامع هنرمندان آمادگی خود را برای همکاری با مسئولینی که به هر دلیل وظیفه خاطره گویی و قدردانی از مرحومان را بر عهده می گیرند، اعلام کرد. یک بنیاد کفن و دفن اعلام کرد: 200 تومان می گیریم، گریه می کنیم.

 

باج خواهی شورای صنفی سینما و تقلب در سینما آزادی

با اعلام وضعیت سفید در محدوده خانه سینما نزاع سینمایی به خیابان های عباس آباد تقاطع سینما آزادی، اریکه ایرانیان، شور و شیرین و شورای صنفی سینما رسید. در حالی که کارگردان شور و شیرین، شورای صنفی سینما را متهم به بعضی چیزها کرده، شورای صنفی هم سینما آزادی را به تقلب در آمار متهم کرد.

کارگردان شور و شیرین گفته است که باج خواهی، شورای صنفی سینما را دچار چالش کرده است… آقایان سودش را در این شورا می برند و هزینه اش را نظام می دهد… اعلام کردند اگر فیلم را اکران نکنید ، ممکن است هرگز اکران نشود.

 

از طرف دیگر سینما آزادی که تا چند سال قبل به مدت بیش از ده سال مرحوم بود و با همت شهرداران و احزاب و سایر مسئولان ذیربط و بی ربط برای ت،کید بر اهمیت سینما چند بار افتتاح شد، بار دیگر کانون توجه قرار گرفت و تا مرز مرحوم شدن دوباره پیش رفت. اکنون گفته می شود که گیشه های فروش فیلم های این سینما مشکوک است.

رئیس شورای صنفی نمایش سید ضیا هاشمی در یک اقدام پلیسی و ضربتی با اعلام این که به آمار فروش سینما آزادی مشکوکیم و برای همین یک نفر را به صورت مخفی به این سینما فرستاده ایم ، گفت: فکر می کنیم که آن ها تا حدودی از گیشه های فروش فیلم “چک” آمار “ شور و شیرین” را ارائه می کنند.[…]شور و شیرین نباید در این وسعت اکران می شد.

وی درباره تغییر سر گروه به اریکه ایرانیان هم گفت : “ ما اصراری نداریم این سینما سر گروه باشد ، اما تا زمانی که آن ها شرایط و قوانین را تمکین نکنند، ما مجبوریم سر گروه را تغییر دهیم”

کارشناسان جنگی پیش بینی می کنند، این نزاع در ماه های آینده نیز ادامه می یابد.

 

قرار داد میلیاردی مشکوک

همزمان با انتشار خبر تولید فیلم سینمایی “لاله” به کارگردانی اسد الله نیک نژاد معروف به اسی نیک نژاد با سرمایه گذاری 5/2 میلیارد تومانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، برخی از خبرنگاران خبرساز بر آن شدند که بپرسند آیا “مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ” واقعاً یک سوم بودجه مرکز را به ساختن یک فیلم مستند، آن هم خارج از قانون حمایت از کارگردان های فیلم اولی، اختصاص داده است؟ آیا به واقع ساخت این فیلم به سفارش مقامات ارشد دولت بوده است  یا این که آقا اسی همچنان درگیر توطئه دشمنان فرضی است؟

به دنبال این خبر که تاکنون نه تکذیب و نا تأیید شده است ، خبرنگار خبرگزاری مهر به سراغ مسئولان رفت و در جریان یک پاسکاری به این نتیجه رسید که هیچکس از مسئول و تهیه کننده گرفته تا خدماتی و آبدارچی که به دلیل موقعیت فوق لجستیکی  معمولا از همه چیز مطلع است ، درباره این مطلب حرفی نخواهند زد. حتی تهیه کننده فیلم سینمایی ” لاله”هم گفت که من نه تأیید می کنم و نه تکذیب!

کارشناس شهر فرنگ بعد از اطلاع از این آشفته بازار توصیه کرد: مسئولین برای این که پرتقال فروش را یک بار برای همیشه پیدا کنند، کمی از این میلیاردها را به این امر خطیر اختصاص دهند. باور بفرمایید این پروندهای میلیاردی اختلاس هم زیر سر همین پرتقال فروش است.

 

من گله می کنم تو گله می کنی، او گله می کند، ما…

شهرزاد عبدالمجید ، زن دایی سریال محبوب “ در پناه تو” یا همان خاله در برنامه عروسکی “ خاله رویا و تقی “ را که به یاد دارید؟

 شهرزاد که این روزها در حال بازی در فصل جدید مجموعه “شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” – که به نوعی حال و هوای سریال ترکی “ کلید اسرار” را دارد – است، مثل خیلی از بازیگرهای این روزهای  سینما و تلویزیون حرف هایی برای گفتن دارد. شهرزاد که قرار است در ماه رمضان به تلویزیون بیاید در دو سریال دیگر نیز ایفای نقش کرده است؛ سریال کمدی “ خاطرات شیرین و فرهاد” و سریال “ شهر هرت”.

 

اما گفته های شهرزاد: “ تلویزیون داره 400 تا تله فیلم تولید می کنه،  زدیم رو دست هالیوود. فیلم بی کیفیت تولید کردن یعنی هدر دادن سرمایه و انرژی سوزاندن بازیگر. به جای این کار بیا 20 تا فیلم درست که حرفی برای گفتن داشته باشن، بساز. باید برای مخاطب جذابیت ایجاد کنیم . چرا من باید برم یه سریال خارجی ( برای تماشا) تهیه کنم. مگه ما قبلاً جذابیت توی سریالامون نبود؟ من به شخصه واقعا ( برای یک سریال خوب) دلم تنگ شده…”

کروز دوباره مجرد می شود

کتی هولمز و تام کروز که گران ترین ازدواج تبلیغاتی دنیا را داشته اند، از همدیگر جدا می شوند.

 

تام کروز که پیش از این نیز از نیکل کیدمن دیگر ستاره هالیوود جدا شده است، به دلیل تداوم ضعف در حفظ زندگی خانوادگی اش مورد انتقاد شدید نهادهای اجتماعی قرار گرفت. کروز و هولمز یک دختر کوچک پنج ساله دارند. علت این جدایی هیچ ربطی به کفش های کیدمن ندارد.

 /انتهای متن/

نمایش نظرات (2)