حضور بسیج جامعه زنان کشور در نمایشگاه کتاب

سازمان بسیج جامعه زنان کشور برای نخستین بار تحت عنوان انتشارات «لشکر فرشتگان»، بیش از ۳۰ عنوان کتاب را در بیست‌ و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه کرده است.

0

به گزارش  به دخت به نقل از مهر، سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیش از ۳۰ عنوان کتاب در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا کرد.

معصومه عابد، کارشناس فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور با بیان این مطلب افزود: «پیامکی برای خدا»، «معرفی ۱۵ شهید دانش آموز و معلم» که هر کدام به صورت کتاب‌های مستقل به معرفی این شهدا پرداخته است، «الگوی سوم» و «عروسک و ناهید» از جمله این کتاب‌ها هستند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه رونمایی از کتاب «ممنون به خاطر گلهای کاغذی» به قلم خانم گیویان و نشستی تحت عنوان «الگوی سوم، عفاف و حجاب» با حضور اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار خواهد شد.

عابد با بیان اینکه از کتاب‌هایی که در نمایشگاه‌های گذشته با استقبال مواجه شده نیز در این نمایشگاه بهره برده شده است، افزود: بخشی از کتاب‌هایی که مورد استقبال بوده، با موضوع زندگی‌نامه زنان شهید است که برخی از این آثار به سفارش این سازمان به نگارش درآمده و به همت انتشارات‌های مختلف مانند «سوره مهر»، «فاتحان»، «روایت فتح» و «هزاره ققنوس» منتشر شده است و در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز قابل دسترسی است.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه ۷ هزار «زن شهیده» توسط این مرکز شناسایی شده است، بیان کرد: از میان این آمار ۱۱۰ نفر به شهدای ترور و مابقی را شهدای دوران هشت سال دفاع ‌مقدس‌ تشکیل می‌دهند که بیشتر شهدای دوران دفاع‌مقدس امداد‌گر به شمار می‌روند.

به گفته وی، هر ساله یک شهید زن به عنوان شهید شاخص به جامعه معرفی می‌شود که امسال به نام معلم شهید «رقیه رضایی» به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه زنان انتخاب شده‌ اس که بروشور زندگینامه وی و همچنین شهدای شاخص سال‌های گذشته نیز در این غرفه ارائه شده‌است.

عابد در پایان با بیان اینکه استقبال از غرفه انتشارات «لشگر فرشتگان» بسیار خوب بوده، تصریح کرد: امسال نرم افزار چندرسانه‌ای زنان شهید هم ارائه شده که همچون کتاب‌های این غرفه با استقبال از طرف بازدیدکنندگان که فقط هم بانوان یا قشر خاصی نیستند، مواجه شده است.

/انتهای متن/

درج نظر