تاکید رئیس فدراسیون فوتبال بر توسعه فوتبال بانوان

رئیس فدراسیون فوتبال خواستار بهره گیری از دانش مربیان برجسته فوتبال برای توسعه فوتبال در میان بانوان شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا،«علی کفاشیان» در آیین آغاز دوره های داوری فوتبال بانوان در تهران گفت: در اساسنامه فدراسیون بین المللی فوتبال – فیفا – به حضور بیشتر زنان در عرصه فوتبال تاکید شده است و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا – ای.اف.سی. – نیز بودجه بیشتری برای توسعه فوتبال زنان اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته زنان در فوتبال نقش کمرنگی داشتند، گفت:‌ حضور مربیان خارجی فوتبال در کشور فرصتی مغتنمی است تا از دانش آنان استفاده کنیم و سطح دانش مربیان به ویژه در حوزه بانوان ارتقا یابد.
کفاشیان افزود:‌ برگزاری دوره های آموزشی، به داوران کمک می کند تا با آنالیز فیلم ها و اشتباهات ناخواسته ای که در حین بازی رخ می دهد، تجربه اندوزی کرده و آنها را تکرار نکنند و در قضاوت های بعدی شان عملکرد بهتری داشته باشند.
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور بیشتر داوران ایرانی در میادین بین المللی، گفت: این حضور بیشتر نیازمند ارتقای سطح دانش و اطلاعات علمی داوران است و داوران باید اطلاعات فنی خود را ارتقا بخشند.
وی با بیان اینکه «‌امیدورام داوران ایران در عرصه های بین المللی و داخلی قضاوت های خوبی داشته باشند»، گفت: از دپارتمان داوری نیز انتظار است تا دوره های بیشتر و متنوع تری جهت توسعه داوری فوتبال زنان برگزار کند.
یک دوره کلاس آموزش داوری فوتبال زنان با حضور دو مدرس داوری و بدنسازی از فیفا به پنج روز در آکادمی ملی فوتبال در حال برگزاری است.
در این دوره آموزش داوری 9 داور، ‌21 کمک داور فوتبال زنان و پنج مدرس فوتبال زنان حضور دارند.

/انتهای متن/

درج نظر