نخستين اتوبوس ويژه بانوان در چين راه‌اندازي شد+ تصاویر

شركت اتوبوسراني چين در تازه‌ترين اقدام ابتكاري خود، نخستين اتوبوس ويژه بانوان را در مركز اين كشور راه‌اندازي كرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ايرنا، در طرح ياد شده كه در شهر «جانگجو» صورت گرفته، مسئولان شركت اتوبوسراني اين شهر تعدادي از اتوبوسهاي خود را در حاليكه امكانات ويژه اي براي مسافران خود تدارك ديده، براي اين منظور در نظر گرفته اند.

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاكم چين در گزارشي از استقبال قابل توجه زنان اين شهر از طرح ياد شده خبر داده و از گسترش آن در آينده خبر داده است.

اين طرح كه پيشتر در برخي از كشورهاي دنيا از جمله اندونزي نيز صورت گرفته، دست اندركاران چين را نيز بر آن داشت تا اجراي آن را از مركز كشور آغاز كنند.

در صورتي كه اقدامات نويني از اين دست كه تحركاتي آزمايشي به حساب مي آيد موفق شود، اين كار در برخي از شهرها و استان هاي ديگر كشور چين نيز انجام مي شود.

بخصوص با نزديك شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا زنان گفته اند كه اين كار مي تواند باعث آرامش در تردد آنها در سطح شهر شود.

مسئولان شركت اتوبوسراني شهر «جانگجو» اعلام كرده اند كه اجراي اين طرح نوعي امنيت اجتماعي براي بانوان نيز به حساب مي آيد.

به گفته آنان، اين اتوبوس امكان خوبي براي زنان و بويژه مادران داراي فرزند و زنان باردار است كه بتوانند در شرايط بهتر و با آرامش بيشتري در شهر رفت و آمد كنند و حريم خصوصي نيز در داخل اتوبوس براي شير دادن به نوزادان داشته باشند.

«جي دي شانگ» استان دانشگاه در اين شهر مركزي چين مي گويد كه اختصاص چنين اتوبوسي براي زنان، كاري كاملا پسنديده است.

وي گفت: اين حركتي است مهم براي احترام گذاشتن بيشتر به زنان و دادن حريم خصوصي گسترده تر به آنها و اينكه براي رفت و آمد در مكان هاي عمومي مشكلات اجتماعي كمتري داشته باشند اگرچه ممكن است نتوان چنين ابتكاري را به طور گسترده و براي همه شهرها بكار گرفت.

مسئولان شهر «جانگجو» به دليل آنكه اين اتوبوس قرار است بانوان و فرزندان خرسال آنان را جابجا كند، دست به ابتكار جالب ديگري هم زده اند و داخل اين وسيله نقيله را با گل، عروسك و اسباب بازي تزيين كرده اند تا كودكان در طور مسير از آنها استفاده كنند.

اين اتوبوس ها فعلا براي فصل تابستان و در مركز چين به بانوان خدمات ارائه مي كنند و مقامات اين شهر اميدوارند در آينده نيز اين طرح را در ساير شهرهاي چين نيز گسترش دهند.

نخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین +تصاویر

نخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین +تصاویر

نخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین +تصاویر

/انتهای متن/

درج نظر