کلیات طرح لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل تصویب شده است

کلیات طرح لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل تصویب شده است

0

به گزارش به دخت به نقل از زنان خبر، عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: حدود دو ماه است که این لایحه در دستور کار هفتگی مجلس چاپ می‌شود و با توجه به اینکه در صحن علنی مجلس هم کلیات آن به تصویب رسیده است و تنها معطل رفع اشکال بود که در هفته آخر بهمن اشکال آن در کمیسیون اصلاح شد.
زهره طبیب زاده نوری عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل اظهار داشت: این قانون تنها برای زنان شاغلی است که سرپرست خانوار هستند یا اینکه فرزند زیر هفت سال، یا فرزند معلول دارند یا همسر یا فرزند آنها مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج است و برای تمام زنان شاغل نیست.
وی افزود: حدود دو ماه است که این لایحه در دستور کار هفتگی مجلس چاپ می‌شود و با توجه به اینکه در صحن علنی مجلس هم کلیات آن به تصویب رسیده است و تنها معطل رفع اشکال بود که در هفته آخر بهمن اشکال آن در کمیسیون اصلاح شد بنابراین از فردا که روز کاری مجلس آغاز می شود، در دستور قرار می گیرد.
طبیب زاده مطرح کرد: اگر به این طرح در این ۴ هفته باقی مانده مجلس نهم رسیدگی نشود بعه مجلس دهم میرود اما اگر تصمیم گرفته شود که بررسی برنامه ششم به مجلس دهم برود کلیه این طرح‌ها که به دلیل دیرکرد دولت برای ارائه لایحه بودجه هنوز به آنها فرصت نرسیده است.
گفتنی است؛ در شرایطی که تصویب و اجرای لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل ۱۰ سالی بود در رفت و برگشت میان دولت و خانه ملت و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی خاک می‌خورد، نهاد قانونگذاری کشور در نهایت بررسی این لایحه را به جریان انداخت.
وکلای ملت کلیات لایحه یادشده را مصوب کردند. در صورت تصویب نهایی جزئیات این لایحه، ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به ۴۴ ساعت کار در هفته هستند اما دارای معلولیت شدید، فرزند زیر ۶ سال تمام، همسر و فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب‌العلاج هستند یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی بنا به درخواست متقاضی و تایید مراجع ذی‌ربط، ۳۶ ساعت در هفته و با دریافت حقوق و مزایای ۴۴ ساعت تعیین می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر