سلامت روانی والدین ضامن تربیت صحیح فرزندان

نقش والدین بویژه گذشته آنها در تربیت و شکل گیری شخصیت فرزندان بسیار موثر است.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم غفاری حق روان شناس تربیتی اظهارداشت: نقش والدین درتربیت فرزندان بسیار مهم است و اگر آنها شخصیت و گذشته تکامل یافته ای نداشته باشند و اگر در زندگی آرامش و رضایت کافی نداشته باشند، قطعاً در تربیت کودک خود دچار مشکل خواهند شد.

وی در ادامه اضافه کرد: رشد هوش و سلامت روانی کودکان رابطه مستقیمی با گذشته والدین دارد و اگر والدین در گذشته دچار آسیب های روانی باشند که درمان نشده باشد، موجب بیماری های جسمی و روحی، مشکلات هوش، کاهش اعتماد به نفس و حتی اعتیاد در فرزندان می شوند.

غفاری حق تصریح کرد: وقت گذاشتن والدین بویژه پدر برای کودک، گفت و گو و بیان خواسته ها بخصوص در زمان نوجوانی در تربیت فرزندان بسیار مهم است و در صورت کمرنگ شدن این روابط باید سعی شود با در نظر گرفتن خواسته ها، عواطف و نیازهای او، این رابطه به حالت عادی بازگردانده شود.

این روان شناس تربیتی در پایان گفت: پیاده روی با فرزندان، محبت و حتی در آغوش گرفتن آنها، گفت وگو های بی بهانه، گذراندن اوقات فراغت درکنارشان، رعایت احترام متقابل، نظر خواهی و مشورت با آنها از جمله راههای برقراری ارتباط و تربیت صحیح با فرزندان است.

/انتهای متن/

درج نظر