60 درصد پست های کارشناس امور بانوان در فرمانداری ها خالیست

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه 60 درصد پست های کارشناس امور بانوان در فرمانداری های سراسر کشور خالی است، گفت: اولویت اول فرمانداران باید پر کردن این پست ها باشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، منطقه گیلان، دکتر فهیمه فرهمندپور در دیدار با مشاورین فرمانداران شهرستان های گیلان در امور بانوان و خانواده که در سالن شهید نورانی استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه کار در حوزه زنان دلی است، اظهار کرد: بعنوان یک بانوی ایرانی از زنانی که توان، دانش و اندیشه خود را در جهت حل مشکلات امور بانوان به کار می گیرند قدردانی می کنم.

وی افزود: همه باید توان و ظرفیت خود را در جهتی به کار گیریم که فرزندانمان و نسل بعد دنیایی را تجربه کنند که شرایط زندگی برای زنان و دختران بهتر و مطلوب تر باشد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان تصریح کرد: طبق ساختار و تشکیلات مصوب وزارت کشور در تمامی فرمانداری ها، در 420 فرمانداری کارشناس امور بانوان داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه 60 درصد پست های کارشناس امور بانوان در فرمانداری های سراسر کشور خالی است، ادامه داد: اولویت اول فرمانداران باید پر کردن این پست های سازمانی ولو به شکل قراردادی باشد تا حق الزحمه این افراد از ردیف مشخص پرداخت گردد.

دکتر فرهمندپور با بیان اینکه مرکز امور زنان و خانواده در دولت قبل از فرمانداران سراسر کشور خواست یک نفر مشاور فرماندار در امور زنان انتخاب کند، افزود: این انتصابات با توجه به اینکه مراحل استخدامی را طی نکرده، هیچ رابطه استخدامی با دولت ندارد لذا در پرداخت حق الزحمه با مشکل مواجه است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه فعالیت کارشناسان امور بانوان در حوزه های دیگر فرمانداری ها یکی از آسیب های مهم در حوزه زنان است، متذکر شد: پیشنهاد دولت در برنامه ششم ارتقا و توسعه ساختار در حوزه بانوان است که اگر در مجلس تصویب شود امیدواریم سایر دستگاه های اجرایی نیز بتوانند برای بانوان مشاور عنوان و پست مشخصی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هزار پست در سطح کشور در اختیار بانوان است که در میان دستگاه های اجرایی بی نظیر است، تصریح کرد: به روزآوری ساختار تشکیلات استانداری ها و فرمانداری ها طی دو سال اخیر در کشور با کوچک شدن بسیاری از مجموعه ها همراه بود، اما حوزه بانوان در استانداری ها حفظ و تقویت شد.

دکتر فرهمندپور درخصوص نبود وزارتخانه برای زنان، گفت: اگر مشکلات فعلی حوزه زنان در کشور کارآمد عمل کند به مراتب معاونت زنان در نهاد ریاست جمهوری کارآمدتر از وزارت زنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی وظیفه مشاوران فرمانداری نیست، ادامه داد: مشاوران امور زنان در فرمانداری ها می توانند طی همکاری با دستگاه های اجرایی در زمینه برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی فعالیت کنند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با تاکید بر اینکه رصد وضعیت زنان در جامعه از وظایف مشاوران فرمانداران در امور زنان است، خاطرنشان کرد: مشاوران فرمانداران در امور زنان باید نسبت به شاخص های حوزه زنان و خانواده با توجه به وضعیت جامعه، آسیب ها و نقاط قوت تحلیل و ارزیابی داشته باشند و با حساسیت مسائل را رصد کنند.

وی با بیان اینکه مشاورین فرمانداران در امور زنان باید نسبت به شرح وظایف دستگاه های اجرایی آگاهی داشته باشند، تاکید کرد: مطالبه از دستگاه ها و هماهنگی بین دستگاهی از وظایف مشاوران فرمانداران در امور زنان است.

وی با بیان اینکه مشاورین فرمانداران در امور زنان به حمایت های معنوی بیشتر از حمایت های مادی نیاز دارند، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری جوانان مشکل نیستند بله راه حل هستند لذا ما باید از ظرفیت جوانان برای حل مشکلاتمان استفاده کنیم.

دکتر فرهمندپور با تاکید بر اینکه در سراسر دنیا بسیاری از مسائل اجتماعی از طریق سازمان های مردم نهاد حل می شوند، گفت: مشارکت اجتماعی فقط از طریق شغل نیست، بلکه مشارکت اجتماعی ورود به عرصه سیاست اجتماعی و تلاش برای حل مشکلات است لذا فعالیت اجتماعی و کارآفرینی باید جایگزین تلاش برای استخدام و پشت میز نشینی گردد.

/انتهای متن/

درج نظر