ازدواج به سبک تلگرام با پرداخت 50 هزار تومان

فاصله گرفتن زندگی از فضای واقعی به مجازی چند سالی است که کلید خورده و بسیاری آن را مخرب و عده ای هم آن را مفید می دانند.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روند و تکامل زندگی انسان به همراه سرعتی شدن در هم آمیخته شده است، تا شبکه های اجتماعی مجازی جدیدتری روزانه روانه بازار شوند؛ تا کاربران آن، به راحتی بتوانند از این پیشرفت در زندگی خود برای بهبود آن استفاده کنند اما در اینجا مجالی برای برشمردن آسیب ها و خطرات آن نیست و اصلا مورد یادداشت هم این منظور نیست.

ازدواج مسالی ایست که اگر فارغ از بعد دینی بخواهیم به آن نگاه کنیم، باید طوری به آن بنگریم که بتوان برای پیشرفت در زندگی از آن استفاده کرد و حال آن که مشکلات موجود در آن که همه آنرا

شیرینی می دانند معضلات و مشکلاتی دیگر هم قبل از آن است که به اتفاق، همه صاحب نظران آن ها را هشدار می دهند.

در جامعه ایران رسم بر این بوده است که خانواده ها برای فرزند پسر خود در زمانی معیین دختری را انتخاب کنند و برای امر ازدواج پیش قدم شوند.

اما با فاصله گرفتن فرهنگ جامعه از سنت و حرکت بسمت مدرنیت شدن، تاثیر بسیاری بر این مسئله گذاشت و با آزاد شدن فضاهای رابطه دختر و پسر در دانشگاه، فضای جامعه و حتی خانواده کم کم دیگر عده ی محدودی هستند که هنوز منتظرند تا خانواده برای آن ها تصمیم به ازدواج بگیرند و قالبا با ورود به دانشگاه یکی از اهداف هم در کنار درس خواندن یافتن دختر و یا پسر مناسب برای تشکیل خانواده شده است.

اما این مسئله به تازگی بر شبکه های اجتماعی نیز آورده شده است، تا بتوان از آن برای انتخاب پسر یا دختر استفاده شود.

بسیاری با راه اندازی کانال هایی در تلگرام، اینستاگرام، لاین و دیگر شبکه های اجتماعی پرمخاطب، به دنبال جذب جوانانی هستند که مسئولین امر و دستندرکاران و متولیان امر ازدواج نتوانسته برای آنان در جهت ازدواج کاری کنند؛ جوانان نیز به ناچار بسوی آن ها می روند.

این شبکه ها در حالی به فعالیت خود ادامه می دهند که روزانه تعداد زیادی (به گفته مدیر یکی از کانال های همسریابی در تلگرام) برای ارائه مشخصات خود و درج آن در کانال های همسریابی به

آنان مراجعه می کنند و از آنان می خواهند تا برایشان همسری مناسب انتخاب کنند؛ گویا که در این امر خانواده ها هم به اندازه این شبکه های اجتماعی نتوانسته اند به فرزندان خود نزدیک شوند.

/انتهای متن/

درج نظر