یک زن، رئیس مجلس بلوچستان پاکستان شد

«راحیله حمید خان درانی» به عنوان نخستین رئیس مجلس زن ایالت بلوچستان پاکستان انتخاب شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، بعد از آنکه « عبدالمالک بلوچ» سروزیر سابق ایالت بلوچستان از سمتش استعفا کرد، « نواب ثنا الله زهری» وابسته به حزب مسلم لیگ بدون داشتن رقیبی سروزیر جدید شد. عصر امروز همچنین «راحیله درانی» به عنوان نخستین رئیس مجلس زن ایالت بلوچستان پاکستان انتخاب شد. درانی هم اکنون عضو شورای امنیت ملی بلوچستان، کمیسیون ملی زنان و همچنین عضو اتحادیه المپیک این ایالت است.

«نواب ثنا الله زهری» رئیس حزب مسلم لیگ نوازشریف ایالت بلوچستان و رهبر قبیله «جاولاوان» این ایالت در سال ۱۹۶۱ میلادی در منطقه خضدار به دنیا آمده است. پدر وی «سردار دودا خان زهری» از جمله رهبران برجسته قبیله‌ای بلوچستان و یکی از فعالان نهضت تأسیس کشور پاکستان بود.

زهری در رابطه با ترور شیعیان بلوچستان مواضع محکمی داشته و چندی قبل مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بود. وی همچنین دیدگاه ویژه‌ای نسبت به بندر گوادر داشته و به نظر می‌رسد یکی از مأموریت‌های زهری تأمین امنیت این حوزه باشد.

پس از توافقی که امروز صبح در اسلام‌آباد بین گروههای سیاسی بلوچستان برای تعیین سروزیر و رئیس مجلس صورت گرفت «عبدالمالک بلوچ» سروزیر ایالت بلوچستان و «میر عبدالقدوس بزنجو» نایب رئیس مجلس این ایالت از سمت خود استفا کردند.

عبدالمالک بلوچ استعفای خود را تسلیم «محمد خان اچکزئی» استاندار بلوچستان کرد که مورد موافقت استاندار بلوچستان قرار گرفت. بعد از این استعفا کابینه وزاری ایالتی بلوچستان منحل شد.

/انتهای متن/

درج نظر