کمترین آمار طلاق به یزد اختصاص دارد

وزیر بهداشت گفت: پایین ترین میزان طلاق در کشور مربوط به استان یزد است که نشان دهنده زندگی صحیح و تربیت درست فرزندان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شاهدیه و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی حضرت سید الشهدا(ع) ضمن تبریک به خیری که این مرکز را احداث کرده بود، این امور را در پیشگیری از بیماری ها موثر دانست و گفت: ایشان جز بهترین بنده های خدا بوده که نیت پاک وی در این مسیر قرار گرفته است.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم احترام به بانوان، افزود: اگر آنها نبودند انقلاب اسلامی به ثمر نمی رسید و رد پای آنها به عنوان مادر و همسر خیر این مرکز، پررنگ است.

وزیر بهداشت از یزد به عنوان افتخار ایران از نظر قوام خانواده و توجه به مسائل اخلاقی یاد کرد و گفت: این افتخار نیز مدیون زنان است و پایین ترین میزان طلاق در کشور مربوط به استان یزد است که نشان دهنده زندگی صحیح و تربیت درست فرزندان است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه هیچگاه خاطرات زیبای خود از یزد را فراموش نمی کنم، افزود: علاقه زیادی به صبوری، اخلاق و مرام مردم این خطه از ایران دارم و مرام و جوانمردی، شیرازه اعتقاد این افراد است.

وزیر بهداشت به ذکر خاطره ای از یکی از بیماران یزدی خود پرداخت و گفت: روزی یک بیمار یزدی که آب مروارید پیشرفته و سیاهی داشت و قبل از عمل، توسط پزشک دیگری معاینه شده بود را می خواستم عمل جراحی کنم و وضعیت چشم او مناسب نبود. در اتاق عمل از او پرسیدم که چرا زودتر مراجعه نکردی که به من گفت: تا اونجا که می شود باید از آن استفاده کنم.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم خودمراقبتی توسط مردم برای پیشگیری از بیماری ها، از استان یزد به عنوان یکی از استان هایی یاد کرد که برخی از بیماری ها مانند دیابت در آن شایع است.

وزیر بهداشت با اشاره به سفر روز گذشته خود به قم و دیدار مراجع عظام تقلید، افزود: تمام مراجع عالیقدر ورزش می کردند و یکی از آنها که 93 سال سن داشت، عنوان می کرد که تا به حال از قرص، آمپول، دارو استفاده نکرده وبه پزشک هم مراجعه نکرده و در دیدار با ورزشکاران به آنها می گوید که حاضر است با آنها مسابقه کوهنوردی دهد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه دستورات دین بر رعایت بهداشت و سلامت تاکید فراوانی دارد، گفت: مردم باید همواره به صرفه جویی، کم خوری، استراحت و ورزش به اندازه کافی توجه کنند و از زیاده روی و پرخوری پرهیز کنند.

/انتهای متن/

درج نظر