۴۰ درصد نخبگان مازندران را بانوان تشکیل می دهند

رئیس بنیاد نخبگان مازندران، آمار نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان استان را ۸۰۰ نفر عنوان و تصریح کرد: ۴۰ درصد از این آمار متعلق به بانوان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، پروفسور جهانشاهی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه تخصصی بانوان که در محل سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: تلاش اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در شناساندن و معرفی زنان و دختران نخبه استان و تعاملی که با بنیاد ملی نخبگان دارند ستودنی است.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان استان مازندران در سال ۸۲ تشکیل شد و از سال ۸۹ آغاز به فعالیت کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران، بابیان اینکه در استان ما ۲۰۰ مرکز آموزشی – پژوهشی و علمی تولید محتوا از گلوگاه تا رامسر وجود دارد، تصریح نمود: در هیچ‌یک از ۳۱ استان کشور چنین کمیتی از مرکز تولید محتوا نداریم.

جهانشاهی در ادامه گفت: فارغ از توجه به کیفیت این میزان کمیت در نوع خود بی‌نظیر است که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها گام‌های مؤثری در توسعه برداشت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران بابیان اینکه باوجود پتانسیل بالای علمی در حوزه بانوان ضرورت دارد زنان در شرایط برابر با مردان این ظرفیت‌ها را عملیاتی کنند و در این راه لازم است حقی از آنان توسط مردان تضییع نگردد.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر فرصت‌های برابر برای بانوان بر طبق موازین جمهوری اسلامی فراهم شود قطع به‌یقین به نتایج خوبی خواهد رسید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران سال ۹۵ را سالی متفاوت برای این بنیاد پیش‌بینی کرد و گفت: با همگرایی و همسویی خوبی که بین بنیاد ملی نخبگان استان و دستگاه‌های مرتبط (پارک علمی و فناوری، مراکز علمی و پژوهشی و…) وجود دارد امیدواریم فضای خوبی برای کسب‌وکار و تولید علم در استان ایجاد شود.

جهانشاهی، بابیان اینکه جامعه آماری نخبگان تنها به قشر دانشگاهی محدود نیست عنوان کرد: جامعه نخبگان می‌تواند از سن دبستان تا کهن‌سال را شامل شود و در این راستا برنامه‌هایی که با تأیید شورای انقلاب فرهنگی هم رسیده است این است که نخبگان برتر حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی و حتی نخبگان کم برخوردار مناطق روستایی نیز شناسایی و در جامعه آماری نخبگان قرار گیرند.

وی ادامه داد: درروند شناسایی نخبگان استان با جدیت تمام و فارغ از هر نگاه جنسیتی به توانمندی‌های علمی، هنری و ورزشی بانوان توجه می‌شود. چون معتقدیم اگر توانمندی بانوان از مردان بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

گفتنی است؛ د پایان این مراسم از ۱۰ نفر از بانوان برگزیده و نخبه علمی، هنری و ورزشی نمایشگاه تخصصی بانوان با اهدا لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

/انتهای متن/

درج نظر