لوازم آرایش زنانه، روش جدید جاسوسی سازمان CIA

روش جدید جاسوسی سازمان CIA با بکارگیری لوازم آرایش، هشداری برای کشور ما تلقی می‌شود، زیرا ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایش در خاورمیانه و هفتمین وارد کننده لوازم آرایشی جهان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم،زنان و دختران جوان، استفاده از لوازم آرایشی را جزو لاینفک زندگی خود می‌دانند و این تمایل باعث شده است کشورمان تبدیل به سومین مصرف کننده لوازم آرایش در خاورمیانه و هفتمین وارد کننده لوازم آرایشی در جهان شود.

مصرف زیاد لوازم آرایش در کشور در حالی است که این ابزار به ظاهر ساده که فقط به منظور افزایش زیبایی استفاده می‌شود، می‌تواند ابزاری برای جمع‌آوری اطلاعات D.N.A مصرف‌کنندگان باشد.

این واقعیتی است که به تازگی یکی از رسانه آمریکایی فعال، در انتشار گزارش‌های تحقیقی به نام «اینترسپت» منتشر کرده و از سرمایه‌گذاری سازمان سیا بر روی یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی برای پیشبرد اهداف اطلاعاتی و استخراج DNA خبر داده است؛ البته مشابه این روش جاسوسی، سال‌های پیش نیز به طرق دیگر امتحان شده است؛ برای مثال، یک دانشمند علوم رایانه برزیلی با ترکیب مواد رسانا و تجهیزات بی‌سیم در وسایل آرایشی معمولی از جمله سایه، مژه مصنوعی، خط چشم و ناخن مصنوعی شیوه نوینی برای برقراری ارتباط از راه دور با وسایل الکترونیکی مانند پهپادها ارائه کرده بود.

یکی دیگر از روش‌های جاسوسی که در گذشته امتحان شده «مژه مصنوعی» بوده است؛ مژه مصنوعی از فلز ساخته شده و توسط چسبی که با جوهر رسانا پوشش داده شده است، به چشم می‌چسبد.

اکنون مقاله مفصل پایگاه خبری – تحقیقی «اینترسپت» از روش جدید جاسوسی که توسط سازمان سیا به کار گرفته شده، خبر داده است؛ در این مقاله نوشته شده است؛ «SKincential Sciences» تولیدکننده نوعی از محصولات نوین آرایشی برای از بین بردن لک‌های پوستی به روش لایه‌برداری غیرتهاجمی از پوست است؛ اسناد نشان می‌دهند این شرکت آمریکایی تحت حمایت مالی، «In-Q-Tel» که بازوی سرمایه‌گذاری کارفرآینی سازمان سیا محسوب می‌شود، قرار دارد.

مأموریت اصلی شرکت «In-Q-Tel» که در سال 1999 توسط مدیر وقت سازمان سیا، «جورج تنت» راه‌اندازی شد، شناسایی و حمایت مالی از آن دسته از فناوری‌های نوین است که می‌توانند به سازمان سیا و سایر نهادهای اطلاعاتی در انجام وظایفشان کمک کنند.

رابطه پیشتر فاش‌نشده سازمان سیا با این شرکت آرایشی که خود را مفتخر به یافتن فرمولی جدید برای زیبایی پوست می‌داند ممکن است برای بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات آن تعجب‌آور باشد اما توضیحاتی که «اینترسپت» ارائه می‌کند به درک ماهیت این رابطه و اهداف آن کمک می‌کند.

با آنکه وجه علنی فعالیت «Skincential Sciences» را محصولات زیبایی و مراقبت از پوست تشکیل می‌دهد، اما این شرکت اخیراً موفق به توسعه نوعی فناوری شده که با برداشتن لایه‌ ظریفی از پوست می‌توانند روش بی‌همتایی برای آشکارسازی نشانگرهای زیستی فراهم آورند؛ این نشانگرها، خود در دسته زیادی از تست‌های تشخیصی، از جمله جمع‌آوری DNA موارد کاربرد فراوانی دارند.

روش غیر تهاجمی Skincential برای لایه‌برداری پوستی که روشی بدون درد توصیف شده، فقط با استفاده از آب، نوعی ماده شوینده مخصوص و چندین لیف می‌تواند رنگ و لعاب طبیعی پوست را به آن برگرداند؛ اما این روش، در عین حال روشی جدید برای جمع‌آوری اطلاعات درباره اطلاعات زیست‌ شیمیایی فرد هم به شمار می‌رود؛ این احتمالاً همان دلیلی است که سازمان سیا را به این شرکت علاقه‌مند می‌کند.

«راس لبوویتز»، مدیر اجرایی شرکت Skincential که در مصاحبه‌ای تأکید بر بی‌اطلاعی از نیت‌های سازمان سیا برای استفاده از این فناوری دارد، می‌گوید: احتمال دارد آنها «مایل به کشف DNA افراد از روی پوست آنها باشند؛ برای انجام کارهای تشخیص هویت چیزی بهتر از DNA وجود ندارد و «ما می‌توانیم DNA را استخراج کنیم.»

به گزارش بسیج پزشکی، در این مقاله استدلال شده که جامعه اطلاعاتی می‌تواند از پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه نشانگرهای زیستی برای اهداف متنوعی از تأمین امنیت فرودگاه‌ها تا دست‌یابی به ابزارهای نسل بعدی هویت‌یابی بهر‌ه‌برداری کند.

در همین مقاله شکلی وجود دارد که در قسمت بالای آن از پوست انسان به عنوان بزرگترین عضو بدن و حاوی اطلاعاتی مهم نام برده می‌شود؛ نویسنده مقاله، دکتر «کوین او کانل» خاطرنشان کرده است که DNA موجود در میکروارگانیسم‌های شکم یا روی پوست فرد احتمالاً حاوی نوعی از توالی‌های (ژنتیکی) هستند که می‌توانند خاستگاه‌های جغرافیایی افراد را مشخص کنند.

/انتهای متن/

درج نظر