سطح رقابت‌های قهرمانی آسیا بالاست

سرمربی تیم ملی جودوی بانوان برای موفقیت تیم بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان ابراز امیدواری کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،محبوبه خورشیدی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیا یکی از مراحل گزینشی المپیک ریو برای سایر کشورهاست و سطح رقابت‌ها بالاست اظهار کرد: “جودوکاران ما تا سال قبل در رده‌ی جوانان و امید حضور داشتند و این رقابت‌ها اولین تجربه‌ی آنان در رده‌ی بزرگسالان است و این رقابت‌ها از جمله مسابقات خیلی سختی برای ماست”.
خورشیدی حریفانی چون ژا‍پن، چین، کره، چین تایپه، مغول را که از حریفان اصلی هستند نام برد و آنان را از جمله‌ی رقیبان سخت در رقابت‌های آسیا عنوان کرد.
سرمربی تیم ملی وضعیت آمادگی ملی‌پوشان را مناسب خواند و خاطرنشان کرد: “ششمین اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان درحال برگزاری است و جودوکاران ما از نظر بدنی کاملا آماده‌ هستند و و این اردوی آخر که در مشهد و در جوار بارگاه امام‌رضا برگزار شد در روحیه‌ی آنان تاثیر بسزایی داشت”.
وی استرس جودوکاران را به سبب اولین حضور آن‌ها در رده‌ی بزرگسالان عنوان کرد و گفت: “تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی و کاهش استرس جودوکاران انجام می‌دهیم و تمرینات جدیدی که در مشهد نیز داشتند بسیار موثر بود و این چهار نفر که قرار است اعزام شوند پیشرفت خوبی کسب کرده‌اند.
خورشیدی شانس کسب مدال در این رقابت‌ها را کم دانست و افزود: ” با توجه به سختی رقابت‌ها و اولین حضور این تیم چهار نفره قول کسب مدال را نمی‌توان داد. اما مطمئنم که ملی‌پوشان تمام سعی خود را می‌کنند و امیدوارم که نتایج قابل قبولی کسب کنند”.
وی ضمن تشکر از حمایت مسئولان جدید فدراسیون که سبب اعزام تیم بزرگسالان شدند، گفت: ” برنامه‌ای برای اعزام بزرگسالان نداشتیم، ولی با تاکید زیاد مسئولان مبنی بر اعزام هرچند تعداد کمی از جودوکاران برای کسب تجربه این اعزام محقق شد و با توجه و حمایت آقای خدابخش و خانم کعبی‌زاده توانستیم ظرف مدت 2 ماه تیم چهارنفری را آماده و اعزام کنیم. همچنین به لطف مسئولان، شرایط اردوها نسبت به اردوهای قبل خیلی بهتر بود. بدنساز مخصوص جودو داشتیم و از مربی‌های خوب شهرستان‌های دیگر نیز استفاده کردیم”.

/انتهای متن/

درج نظر