دختران بیشتر نیازمند توجه پدر هستند

توجه پدر به فرزندان خود بویژه دختران، باعث رشد صحیح جنسی او نیز خواهد شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریبا احدی بیگلو، روان شناس تربیتی، اظهار داشت: معمولا دختران بویژه در سنین پایین تر به پدر خود بیشتر وابسته بوده و نیاز به محبت او داشته و سعی دارند تا برای وی بیشتر جلب توجه کنند زیرا نخستین مردی که دختر به او ابراز علاقه کرده، پدر اوست.
وی گفت: پدری که نقش طبیعی خود را به عنوان حامی جنسیت دخترش نادیده گرفته، باعث آسیب رساندن به روحیه وی شده و به دلیل نیاز به سلطه جنس مذکر، رشد جنسی عادی دختر از طریق معاشرت با محارم متوقف می شود که در این صورت در آینده با مشکلاتی از جمله گرایش به افرادی خارج از حریم خانواده می شود.
احدی بیگلو ادامه داد: پاسخی که پدر به ابراز علاقه دختر خود داده باعث رشد جنسی او در مسیری صحیح شده و همچنین سلطه جویی، تملک طلبی و انتقاد پدر از دخترش باعث شده تا در آینده رشد جنسی و علاقه دختر به جنس مخالف مخدوش و یا نابود شود.
این روان شناس تربیتی در پایان گفت: دخترانی که در دوران کودکی از بی توجهی پدر رنج برده، در هر رابطه ای به دنبال آن توجه گمشده بوده و همچنین آرزوهای خود را فراموش کرده و از روابط پدر و فرزندی چیزی جز احساس شک، عیب جویی، کینه و تلخی به یاد نمی آورند.

/انتهای متن/

درج نظر