بانوی سیستانی منزل مسکونی خود را برای حوزه علمیه زابل اهدا کرد

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان زابل گفت: بانوی واقف سیستانی منزل مسکونی خود را برای حوزه علمیه زابل اهداء کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام اسماعیل بامری اظهار داشت: بارز ترین مشخصه مردم سیستان قناعت و ولایتمداری است، بطوری که با تمام جان و مال خود در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی می‌کنند و لحظه از ولی خود غافل نیستند و هرچه دارند را برای همه می‌خواهند و یکی از بارز ترین جلوه‌های این احساسات و عقاید وقف در سیستان است.

بامری افزود: رشد وقف و ثبت موقوفات در سالهای اخیر بسیار قابل توجه می‌باشد بطوری که اهالی روستاها و شهرهای سیستان، گوی سبقت را برای انجام وقف در دست دارند.

وی گفت: با گذشت تنها 17 روز از فروردین ماه95 یازده مورد وقف در سیستان ثبت شده است و در آخرین موارد از موقوفات ایجاد شده، آقای غلامرضا کیخایی 300متر زمین خود را که بیش از 500میلیون ریال ارزش دارد برای برگزاری مراسمات ویژه سید الشهداء و حسینیه ای به همین نام در شهر هامون وقف نموده است.

حجت‌الاسلام بامری تصریح کرد: وقف برای تبلیغ دین مایه افتخاردر دنیا و آخرت است و چه نعمتی بالاتر از این که خداوند به انسان فرصتی بدهد تا بخشی از امانتی که خودش عطا فرموده را درراه خدا و برای خدا قبل از اینکه بازستاند برای بهره‌مندی ابدی استفاده نماییم.

وی تاکید کرد: بانوی سیستانی منزل مسکونی خود را برای حوزه علمیه زابل اهداء کرد، این بانوی واقف یک واحد300 متری مسکونی را در زابل برای حوزه علمیه وقف نموده است که ارزش تقریبی آن 800میلیون ریال برآورد شده است.

/انتهای متن/

درج نظر