نشانه های اختلال عصبی را بشناسید

نشانه هایی از اختلال عصبی وجود دارند که ما در این مقاله شما را با این نشانه ها آشنا می کنیم و اگر شما این نشانه ها را برای مدت زمان طولانی از خود بروز می دهید حتما برای رفع آنها به متخصص مراجعه کنید.

0

اختلال عصبی می تواند شامل مشکلات شدید و جدی مانند خشم و یا افسردگی باشد.

و فرد به دلیل آنکه استرس و افسردگی بر او چیره شده است نمی تواند به طور طبیعی به کارهای خود رسیدگی کند.

مهم ترنین نشانه های اختلال عصبی که اگر در خودتان سراغ دارید،  برای رفع آنها باید به متخصص مراجعه کنید:

1- نمی توانید به خوبی بر روی موضوعی متمرکز شوید:

 در کوتاه مدت، استرس از طریق آزاد کردن هورمون هایی که ذخیره حافظه شما را زیاد کرده و تمرکز را بیشتر می کند می تواند توانایی مغزتان را افزایش دهد. اما به گفته تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مری لند استرس و نگرانی های زیاد بر روی طول و مدت زمان تمرکز شما اثر گذاشته و در موارد جدی تر مقادیر بالا و زیاد هورمون کورتیزول می تواند به حافظه تان آسیب بزند.

2- نمی توانید از خوردن زیاد دست بردارید:

استرس باعث می شود که مغز هورمون هایی را آزاد کند که از جمله می توان به هورمون آدرنالین اشاره کرد.

 آدرنالین انرژی لازم را برای فعالیت های ماهیچه های بدن فراهم می کند. هنگامی که آدرنالین در بدن کم شود، هورمون کورتیزول به بدن فرمان می دهد که میزان انرژی از دست رفته خود را از طریق غذا خوردن تامین کند.

 مشکل اساسی اینجاست که زمانی که شما دچار استرس می شوید، به خوردن غذا گرایش پیدا می کنید؛ آن هم غذاهای پر چرب و قند دار، حال آنکه بدن واقعا به غذا احتیاج نداشته و این گرسنگی کاذب و گول زننده است.

3- تلاطم و درد معده دارید:

 معده درد و تلاطم آن معمولا از علائم فیزیکی و جسمی استرس و خشم می باشد.

اگر شما علائمی مانند درد شکمی، یبوست، تورم، گاز و اسهال دارید، احتمالا مبتلا به سندروم معده ناراحت هستید که به گونه ای بر اساس گفته پزشکان این علائم با خشم بی ارتباط نیست.

سندروم معده ناراحت می تواند از طریق واکنش سیستم ایمنی نسبت به استرس تحریک شود. در این رابطه محققان هنوز در حال بررسی و مطالعه می باشند.

به گفته انجمن پزشکان آمریکا، از 50 تا 90 درصد افرادی که مبتلا به این سندروم هستند مشکل سلامت روحی مانند خشم و یا افسردگی دارند. در صورتی که مشکوک به داشتن این سندروم هستید، به پزشک مراجعه کنید.

 4- به وضع ظاهری خود نمی رسید:

 اگر احساس تنبلی کرده و یا برای پاک کردن لکه های چای یا قهوه از روی پیراهن تان به خود زحمت نمی دهید، می تواند نشانه اختلال عصبی (افسردگی ) باشد. این خستگی اغلب با بی علاقگی همراه است. 

استرس ذهن و بدن تان را به تسخیر خود در آورده  و انرژی شما  را کم می کند. هر اندازه که این استرس بیشتر شود، شما انگیزه و شادی خود را برای فعالیت هایی که عادت به انجام آن داشته و از آن لذت می بردید، مانند رسیدگی به ظاهر و لباس خود، از دست می دهید.

5- خمیده راه می روید:

در مطالعه ای که در سال 2012 در دانشگاه ایالت سان فرانسیسکو صورت گرفت، از 110 دانشجو خواستند که با شانه ها و پشتی خمیده از سالنی عبور کنند.

دانشجویان در پایان کار گفتند که واقعا این طور راه رفتن انرژی زیادی از آنها می گیرد و مخصوصا در مرحله آخر که بایستی به صورت پرش از سالن عبور می کردند، دانشجویانی که افسرده بودند گفتند که این آزمایش آنها را خسته تر می کند .

نتیجه آن که طرز ایستادن و راه رفتن بد و اشتباه می تواند نشانه ای از حالت و خُلق و خوی افسرده باشد. حتی لازم است که در محل کار خود به چگونگی نشستن در پشت میز کار توجه کنید.

 بدانید که درست راه رفتن و داشتن وضعیت خوب بدنی به هنگام راه رفتن  نه تنها بر روی دیدگاه شما به زندگی اثر می گذارد، بلکه باعث دور کردن احساسات و حالات روحی حزن آلود و غم انگیز می شود.

6- ریزش زیاد آب بینی:

 ریزش بیش از اندازه آب بینی نیز می تواند دلیلی براختلال عصبی باشد.

7- شما به خود تلقین می کنید که رویدادی ناگوار در حال رخ دادن است:

اگر همیشه از چیزی نگران بوده ولی علت نگرانی برای تان معلوم و آشکار نیست، می تواند دلیلی بر اختلال عصبی باشد. بدبینی بیش از حد می تواند نشانه ای از اختلال خشم نامشخص باشد، مخصوصا اگر ترس تان به زندگی اجتماعی و کاری شما لطمه وارد کند. پس برای درمان حتما به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز دارو و یا رفتار درمانی نتیجه مطلوب را به دست آورید.

منبع : یاهو/انتهای متن/

درج نظر