نمایش زنده لباس توسط بانوان اشکالی ندارد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایش زنده لباس توسط بانوان با رعایت شئونات و ملاحظات اسلامی اشکالی ندارد و کار خوبی است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، حسین نوش آبادی اظهار کرد: نمایش زنده لباس بر تن بانوان در برخی مناطق کشور و شهرستان ها برگزار شده که این امر اگر با رعایت ضوابط و شئونات باشد، اشکالی ندارد.
وی افزود: این برنامه ها باید مختص بانوان باشد چرا که لباس بر تن یک خانم عرضه می شود پس باید منحصر به حضور بانوان باشد که در محل نمایش، نگرانی و دغدغه وجود نداشته نباشد.
نوش آبادی ادامه داد: همانطور که جشنواره لباس برگزار می شود همین جشنواره می تواند به شکل عرضه بر تن باشد و نمایش لباس به صورت زنده صورت گیرد.
معاون وزیر ارشاد اظهار کرد: در جامعه ما حساسیت به بحث پوشاک بانوان بیشتر از پوشاک آقایان است که با توجه به حساسیت ها، برداشت و نظراتی که در حوزه لباس بانوان وجود دارد باید در این حوزه بیشتر کار شود.
نوش آبادی اضافه کرد: در جشنواره های مد و لباس بیشتر خانم ها شرکت می کنند و گرایش به سمت لباس بانوان بیشتر است که در بخش لباس مردانه جای کار خالی است و باید بیشتر توجه شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: البته شاید در بخش پوشاک مردانه خلا کمتری احساس شود یا حساسیت ها، اختلاف نظر و تنش کمتر باشد که پوشاک بانوان به دلیل شرایط خاص جامعه اهمیت پیدا کرده است.
وی ادامه داد: به هر حال پوشش و لباس چه برای آقایان و چه خانم ها اهمیت دارد و باید پوشش مناسب و متناسب با اقتضائات فرهنگی و دینی ارائه دهیم که در سطح ملی وبین المللی بتوان برندسازی شود و مد ایرانی منزلت و جایگاهی فرهنگی و هنری پیدا کند.
بیست و هشتمین جشنواره مد و لباس ایرانی 15 تا 19 اسفند در اهواز برگزار شد.
در این جشنواره که بیش از 90 درصد آن مانتو و پوشاک زنانه بود، تعداد انگشت شماری لباس مدارس کودکان و خالی از لباس مردانه بود.

/انتهای متن/

درج نظر