ایجاد یک‎هزار فرصت شغلی برای بانوان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: در سال ۱۳۹۴ این دستگاه با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان یک‎هزار فرصت شغلی برای بانوان فراهم کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس،ابراهیم باغبانی در چهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان به منظور ارتقای سطح آموزش‎های خوداشتغالی و مشاغل خانگی اظهار کرد: این میزان شامل ۶۶۴ مورد برای بانوان روستایی و ۳۵۶ مورد برای بانوان شهری است که از این مجموع حدود ۶۲۸ طرح از طرح‎های خوداشتغالی و ۳۷۲ طرح نیز مشاغل خانگی بوده است.
وی ضمن ارائه سایر آموزش‎های ارائه شده و تفاهمنامه با ادارات دیگر تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۴۱۷ نفر در دوره‎های مهارت‎آموزی شرکت کرده‎اند و اکنون آمادگی شروع فعالیت را دارند.
معاون فنی و حرفه‎ای استان گلستان نیز در این جلسه گفت: هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای رسیدن به سطح ۳۵ درصد در حوزه فعالیت‎های آموزشی در سال ۱۳۹۴ بود که متاسفانه فعلا این هدف تحقق نیافته است.

 ایجاد یک‎هزار فرصت شغلی برای بانوان گلستانی
محمد مفیدی افزود: تدوین ۶۱ حرفه و ارائه ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش، اجرای نمایشگاه‎های فنی و حرفه‎ای، تفاهمنامه با اداره کل عشایری از جمله فعالیت‎های مرتبط با اشتغال بانوان بوده است.
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه آینده فضای کسب و کار در افق ۲۰۲۵ از آن زنان است، گفت: در فضای کسب و کار، دانش حاکم است و ما باید خود را با آن وفق دهیم.
محمد رهبری ادامه داد: درآمد سالانه استان گلستان ۴۰ درصد است که از میانگین کشور بسیار کمتر است، همچنین از ۳۴۵ رشته مشاغل خانگی فقط ۱۵ رشته در استان ما فعال بوده که ۷۰ درصد متعلق به رشته خیاطی است.
وی پیشنهاد ایجاد بانک اطلاعاتی از اشتغال را داده و خواستار معرفی فرصت‎های شغلی از سوی دستگاه‎های اجرایی شد.

/انتهای متن/

درج نظر