نجات جان مادر باردار در نخستین ماموریت آمبولانس هوایی در هرمزگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نجات جان یک مادر باردار 31 ساله در نخستین ماموریت آمبولانس هوایی در استان خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا،فاطمه نوروزیان روز سه شنبه اظهار داشت: این زن باردار در دومین بارداری خود با سابقه تشنج به دلیل قطع خود سرانه داروی ضد تشنج در هفته 36 بارداری دچار تشنج می شود.
وی افزود: بلافاصله با انتقال بیمار به بیمارستان حاجی آباد تمام اقدامات درمانی بر روی وی انجام و بیمار سپس جهت انجام بررسی ها و مراقبت های فوق تخصصی با آمبولانس هوایی از شهرستان حاجی آباد به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد.

نجات جان مادر باردار در نخستین ماموریت آمبولانس هوایی در هرمزگان
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین این آمبولانس هوایی با یکی از سازمان ها در استان قرارداد بسته است، خاطرنشان کرد: پیش از این به دلیل نبود بالگرد استاندارد، خدمات دهی از طریق اورژانس هوایی میسر نبود.
مساحت حدود 80 هزار کیلومتر مربعی هرمزگان، یک هزار و 500 کیلومتر ساحل، 14 جزیره و فواصل طولانی بین شهرستانها از جاسک و بشاگرد در شرقی ترین نقطه و تا پارسیان در غربی ترین نقطه، خدمات رسانی در بخش بهداشت و درمان آن را با مشکل روبرو کرده است.
شهرستان حاجی آباد در 170 کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

/انتهای متن/

درج نظر