پیروی از فرهنگ غرب در کمیسیون مقام زن نمی‌تواند مشکلی از زنان کشور را حل کند

یک کارشناس امور زنان با بیان اینکه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده باید تعادلی میان جامعه داخلی و بین‌المللی برقرار کند، گفت: پیروی از فرهنگ غرب در کمیسیون مقام زن نمی‌تواند مشکلی از جامعه زنان کشور را حل کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، گلسا حسینی گفت: سال گذشته متأسفانه حضور سمن‌ها در کمیسیون مقام زن کاملاً نشان داد که معاون رئیس جمهور هیچ مشورتی را با کارشناسان حوزه زنان نداشته است و هیچ نظری از فعالان حوزه زنان گرفته نشد که در اجلاس کمیسیون مقام زن چه مسائل و چه مطالباتی مطرح شود.

وی ادامه داد: تأکید بیش از حد معاون رئیس جمهور بر مطالب فمینیستی و تأکید بر تصویب کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان از جمله مواردی است که نشان داد معاون رئیس جمهور نمی‌تواند تعادلی میان جامعه بین‌الملل و کشور ما داشته باشد و بیش از حد می‌خواهد بر داده‌های غرب تکیه کرده و آن را به جامعه اسلامی ما تعمیم دهند که این موضوع امکان پذیر نیست.

این کارشناس امور زنان تصریح کرد: اگر کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان مورد بررسی قرار گیرد به دلیل تعارض بسیاری از بندهای آن با قوانین اسلامی، امکان اجرای آن در کشور وجود ندارد بنابراین تأکید بر اجرای آن در داخل کشور ایجاد دو دستگی و انشقاق بین فعالان امور زنان می‌شود.

حسینی اظهار داشت: گزارشی که از سوی مسئولان کشورمان قرار است در این اجلاس ارائه شود بهتر است ابتدا به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود و عدم ارائه آن به نهادهای نظارتی نشان می‌دهد که آن گزارش مطابق با فرهنگ غنی کشورمان نیست و متأسفانه مسئولان حوزه زنان می‌خواهند با تغییرات یک دفعه‌ای و برگرفته شده از غرب، این تغییرات را اعمال کنند.

وی افزود: بنده می‌خواهم مطرح کنم که هدف ما از شرکت در کمیسیون‌هایی مانند اجلاس کمیسیون مقام زن، رسیدن به یک هدف و نتیجه است؛ خانم مولاوردی هدف شما از شرکت در این اجلاس‌ها چیست؟ آیا صرف شرکت در این جلسات کافی است یا انتظار داریم نتیجه‌ای را کسب کنیم؟ شرکت منفعلانه و به پیروی از غرب نه تنها هیچ نتیجه‌ای را برای جامعه ما نخواهد داشت بلکه صدای اغلب زنان جامعه نیز بلند می‌شود که مشکلات اساسی ما، چه زمانی حل خواهد شد؟

/انتهای متن/

درج نظر