کسب و کار اینترنتی بستر مناسب برای ورود بانوان به عرصه کارآفرینی

یک مدرس کارآفرینی با اشاره به اینکه امروزه کسب و کارهای اینترنتی بستر مناسبی برای ورود زنان در حوزه کار آفرینی است، گفت: در کار آفرینی به سبک مشاغل خانگی اصل بر استحکام بنیان خانواده با تقویت بنیه اقتصادی آن است.

0

به گزارش به دخت به نقل از طنین یاس، زهرا گلیج، مدیر عامل مؤسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم  با اشاره به اهمیت خصوص اهمیت حضور زنان در حوزه کسب و کار به ویژه کسب و کار خانگی، اظهارداشت: در کشور ما نیز همانند اکثر کشورها شرایط چندان مناسبی برای اشتغال و کارآفرینی در حوزه زنان وجود ندارد و زنان در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه هستند .

کسب و کار اینترنتی بستر مناسب برای ورود بانوان به عرصه کارآفرینی

این بانوی کار آفرین و مدرس در این حوزه خاطر نشان کرد: مسائل فرهنگی،مسائل اجتماعی و خانوادگی و عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب از جمله مسائلی است که از روند کارآفرینی بانوان می‌کاهد و می‌بایست بسترهای مناسب برای بانوان مخصوصا زنان سرپرست خانوار فراهم شود .

وی ادامه داد: در حوزه کار آفرینی مربوط به زنان ایجاد کسب و کار های خانگی می‌تواند کمک بسزایی باشد و جای کار بسیاری در خصوص به چشم می‌خورد.

گلیج تصریح کرد: امروزه کسب و کارهای اینترنتی بستر مناسبی برای ورود زنان در حوزه کار آفرینی است که با بررسی‌های لازم و مطالعه بانوان و استفاده از کلاس‌هایی در این خصوص می‌توانند کسب و کارهایی در حد فکر و ایده خود داشته باشند.

مدیر عامل مؤسسه کار آفرینان توسعه هزاره سوم خاطر نشان کرد: بانوانی که ایده‌ای خلاقانه داشته باشند و بخواهند از مهارت‌های هنری و …خود استفاده کنند با مشاوره‌ای ساده می‌توانند وارد فضای کسب و کار شوند و و از محیط منزل به اشتغال خود بپردازند.

این مدرس کارآفرینی افزود: با شروع کار در مقیاس کوچک و ارتقاء آن می‌توان اقدامات بسیار خوبی در خصوص کار آفرینی در زمینه خاص بدست آورد و رفته رفته به رشد مطلوب در حوزه مَد نظر دست یافت .

وی با بیان اینکه در خصوص مشاغل خانگی ایجاد ارتباط بین خانواده‌ها و شرکت ها ضروری به نظر می‌رسد، گفت: با ایجاد این ارتباط بانوان می‌توانند در محیط خانه به ارائه مناسب خدمات خود برای بنگاهها به رضایت مد نظراز کار خویش دست یابند .

گلیج گفت: در کار آفرینی به سبک مشاغل خانگی اصل بر این مهم استوار شده که نه تنها به کانون خانواده آسیبی وارد نشود بلکه اقداماتی در جهت استحکام بنیان خانواده با تقویت بنیه اقتصادی آن برداشته شود .

وی افزود : چنانچه آگاه سازی و آموزش در حوزه زنان و خانواده افزایش پیدا کند و راه‌های ارتباط و آموزش بانوان در این خصوص زیادتر شود، شاهد افزایش چشم گیر در خصوص این مهم خواهیم بود که در سایه این امر بانوان زیادی اعم از سرپرست خانوار و … می‌توانند در این فضا مشغول به کار و فعالیت شوند و از نظر اقتصادی تا حد قابل توجهی از نیاز آنان تامین شود .

مدیر عامل موسسه کار آفرینان توسعه هزاره سوم گفت: اکثر شکست‌ها به دلیل عدم آگاهی و عدم خود باوری و اعتماد به نفس ایجاد می‌شود که با تقویت روحیه خود باوری و افزایش آگاهی در حوزه مورد نظر بانوان می‌توانند به نتایج بسیار خوبی دست یابند .

گلیج خاطر نشان کرد: بسیاری از فرصت ها با شروع کار ایجاد می‌شود و خود را به فرد نشان می‌دهد ، همانطور که می دانیم برداشتن اولین قدم در مسیر بسیار مهم است و آنچه ضروری به نظر می‌رسد شروع کار مورد علاقه با توجه به توانمندی‌ها و فرصت‌ها است .

وی خاطر نشان کرد: زنان ایرانی با توجه به توانمندی های که در خود سراغ دارند می توانندبا خود باوری فعالیت خود را در محیط خانه آغاز نمایند تا هم در کانون خانواده حضور مهم خود را داشته باشند و هم از طرفی در امور اجتماعی و اقتصادی فعالیت های مورد علاقه خود را دنبال کنند .

/انتهای متن/

درج نظر