رشت رتبه نخست غذای خلاقانه جهان
رشت رتبه نخست غذای خلاقانه در یونیسکو ی جهانی، جا افتادن غذا به عنوان یکی از ویژگیهای سفره ایرانی و طعم ایران و غذای محلی نماد فرهنگی کشورها از مهمترین مباحث نشست تخصصی گردشگری غذا را در برداشت.
به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، همزمان با سومین روز برپایی نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، نشست تخصصی گردشگری غذا با حضور کارشناسان، محققان و صاحبنظران برگزار شد، در این نشست مسائل مختلف مرتبط با گردشگری غذا و اهمیت صنعت غذا در حوزه گردشگری بحث و بررسی شد.
مهسا مطهر یکی از سخنرانان این نشست که به موضوع رابطه بین فرهنگ و خوراک در عرصه گردشگری پرداخت، گفت: یکی از ویژگیهای مکتب آشپزی و سفره ایرانی جا افتاد غذاست، جا افتادن غذا یکی از ویژگیهای سفره ایرانی و طعم ایرانی است. در صورتیکه در چین و ژاپن غذا فقط کمی تفت میخورد و به خوبی پخته نمیشود اما در سبک ایرانی پختن و در هم رفتگی مزهها وجود دارد.
وی با بیان اینکه رشت رتبه نخست در غذای خلاقانه در یونیسکو را دارد، عنوان کرد: آرایش غذا در مکتب ایرانی با غذای دیگر کشور ها فرق دارد که نیازمند بازبینی است.
به گزارش میراث فرهنگی، نصر الله پیشرو – استاد دانشگاه نیز در سخنرانی خود به جایگاه صنعت غذا در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: ما علم آشپزها را باید بالا ببریم تا گردشگران از آن لذت برده و جذب گردشگر داشته باشیم.
وی به شکل ظاهری غذاها اشاره کرد و گفت: جاذبه ظاهر غذاها باید بر اساس سلیقه گردشگران خارجی تنظیم شود زیرا این موضوع میتواند نقش مهمی در گردشگران داشته باشد.
پیشرو اضافه کرد ما باید خود را به زیر ساختهای دیگر کشورها نزدیک کنیم و در عین حال زیرساخت های خودمون را نیز حفظ کنیم.
طاها سلامی – کارشناس گردشگری گفت: بازاریابی اجتماعی یعنی اینکه به خودت فکر کن به سازمان، به جامعه، به برند، به فرهنگ، بازاریابی یعنی هنر زندگی. بشر در دنیا یک برابر و نیم درآمدش را هزینه غذا میکند.
وی با بیان اینکه رفتار یک گردشگر از نیازش شروع میشود، گفت: ما در سر سفره علاوه بر نیاز گرسنگی، امنیت غذا را هم باید حفظ کنیم و همچنین امنیت اجتماعی.
این کارشناس گردشگری خاطرنشان کرد: غذای محلی نقش اساسی در انتخاب گردشگر دارد و میتواند نماد فرهنگی آن کشور باشد.
/انتهای متن/