تشکیل کمیته تخصصی «سلامت و شادابی اجتماعی بانوان» در گیلان

در راستای بهبود شرایط سلامت و بهداشت روان و جسم بانوان، کمیته تخصصی سلامت و شادابی اجتماعی در اداره کل امور بانوان تشکیل و مشغول به فعالیت شده که برنامه هایی را با هدف ارتقا سطح سلامت روحی و جسمی بانوان در دست اجرا دارد.

0

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از تشکیل و فعالیت کمیته تخصصی «سلامت و شادابی اجتماعی بانوان» در گیلان خبر داد.

به گزارش به دخت به نقل از مهر، فاطمه رفیعی اظهار کرد: در راستای بهبود شرایط سلامت و بهداشت روان و جسم بانوان، کمیته تخصصی سلامت و شادابی اجتماعی در اداره کل امور بانوان تشکیل و مشغول به فعالیت شده که برنامه هایی را با هدف ارتقا سطح سلامت روحی و جسمی بانوان در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه به سلامت جسم و روح دختران و بانوان به عنوان بخش بزرگی از جمعیت کشور و استان تصریح کرد: در این کمیته کارشناسان مختلف پزشکی در حوزه های سلامت جسمی و روحی و همچنین کارشناسان امور ورزشی فعالیت دارند تا از این طریق بتوان به برنامه ای مشخص در خصوص اهداف این کمیته دست یافت.

رفیعی با بیان اینکه توجه به سلامت فیزیکی و فیزیولوژی بانوان یکی از اهداف مهم این کمیته است خاطر نشان کرد: پرداختن به امور ورزشی نه صرفا ورزش حرفه ای بلکه فعالیت هایی که منجر به بهبود سلامت فیزیکی و فیزیولوژی بانوان و دختران به ویژه دختران دانش آموز و دانشجو می شود، از اولویت های این کمیته محسوب می شود.

وی با اشاره به سرانه فضای ورزشی بانوان در استان تصریح کرد: هرچند گیلان در مقایسه با استان های دیگر از سرانه فضای ورزشی برای بانوان در جایگاه خوبی قرار دارد اما این وضعیت مناسب جمعیت زنان استان نبوده و یکی از اهداف اداره کل بانوان استانداری نیز بهبود بخشی فضاهای ورزشی در گیلان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان همچنین بر لزوم توجه به سلامت زنان روستایی به عنوان بخش بزرگی از جامعه زنان استان تاکید کرد و گفت: این کمیته همچنین در صدد ارائه برنامه هایی برای حفظ سلامت جسمی و روحی بانوان روستایی بوده و در این راستا برنامه های خوبی نیز در نظر دارد که به زودی به اجرا در خواهد آمد.

وی با تاکید بر لزوم انجام فعالیت ورزشی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای حفظ سلامت جسم و روح بانوان گفت: برگزاری نخستین المپیاد ورزشی بانوان در گیلان طی ماه گذشته یکی از بهترین برنامه هایی بود که در جهت به رسمیت شناختن فعالیت ورزشی بانوان در استان انجام شد و بنابر اعلام مدیرکل امور ورزش و جوانان استان و استاندار گیلان، در سال آینده شاهد برگزاری المپیاد ورزشی بانوان روستایی نیز خواهیم بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: برگزاری این المپیاد می تواند اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

/انتهای متن/

درج نظر