اگرمی خواهید رابطه خانوادگی تان خراب شود…

بعضی کارها هست که اگر شما می خواهید رابطه خانوادگی تان را با همسرتان خراب کنید، باید آنها را انجام دهید. معنای دیگر آن این است که این کارها را انجام ندهید تا زندگی خانوادگی تان صدمه نبیند.

0

مترجم : مریم گرجی/

خیلی زوج ها دانسته یا ندانسته با انجام این کارها به رابطه خودشان با همسر و شریک زندگی شان آسیب می زنند:

 

1- دائما انگشت خود را به نشانه مقصر بودن به طرف مقابل خود نشانه می گیرید.

درصورتی که یکدیگر را به دلیل اینکه تعطیلات تان خراب شده و یا اینکه دیر به مهمانی شام رسیدید، پیوسته سرزنش کرده و مقصر جلوه می دهید، بایستی در این نوع موارد توقعات و انتظارات خود را از یگدیگرکمتر کنید.

 

 2- درمورد وظایف و مسئولیت های خانه بگو مگو و نزاع می کنید.

بیشتر زوج ها  تجربه چنین جدال هایی را داشته اند. در این موارد معمولا احساس می کنید که شریک زندگی تان  اصلا نمی خواهد کاری انجام بدهد . مثلا نمی خواهد ظرف بشوید و یا کار دیگری را که قرار بوده انجام دهد، نیمه کاره رها کرده است.

جدال ها می تواند درمورد لباس ها یا جوراب های کثیف که گوشه و کنار خانه روی زمین افتاده، باشد.

گاهی هم ممکن است شما این احساس را داشته باشید که طرف مقابل تان قدردان زحمت های شما نیست. در این مواقع  تلاش کنید که بر حالت خشم و یا احساس برتربودن نسبت به طرف مقابل تان کنترل داشته باشید.

شما بهتر است به جای نزاع و کشمکش با یکدیگر صحبت کنید و به او بگویید که نیاز دارید به شما احترام گذاشته و برای شما ارزش قائل شود.

تحقیقات نشان داده که اگر بتوانید در 10 سال اول زندگی زناشویی  بر خشم و حالات روحی منفی دیگر خود کنترل داشته باشید، پایه و شالوده زندگی خود را مستحکم کرده اید.

 

3 بسته های خرید را پنهان می کنید .

نزاع و درگیری درمورد مسائل مالی می تواند از عوامل مختلفی ناشی شود.

ممکن است شما بسیار ولخرج و اسرافکار باشید درحالی که شریک زندگی تان بسیار مقتصد است.

عملا عدم تضمین و ایمنی در مورد مسائل مادی به معنای نبود اطمینان در رابطه زناشویی شما می باشد.

برای خیلی از مردم پول سمبل بسیاری چیزها مثل عشق و قدرت است.

آنها تصور می کنند اگر پول زیادی داشته باشند عشق را خواهند خرید . عده ای هم بر این باورند که داشتن پول و منابع مالی امنیت و ایمنی می دهد و تصور نداشتن پول می تواند مقدمه برافروختن نخستین آتش نزاع ها میان زوجین باشد.

 

4- دوست دارید که شوهرتان می دانست که چگونه فقط به شما توجه کند و شما را مخصوص و خواستنی جلوه دهد.

این دعوا یک دعوای قدیمی از زمان روز عشاق یا ولنتاین است. در واقع توقعات بی مورد زیاد است. مثلا شما به خود می گویید اگر واقعا همسرم مرا دوست داشت بایستی بداند که چه چیزی مرا خوشحال می کند و برای من چه بخرد و یا به کدام رستوران برویم.

اما این تصوری غلط است. چرا که در یک رابطه زناشویی نمی توان کاملا در اختیار طرف مقابل بود و یا دربست فکر طرف مقابل را خواند.

بهتر است که خود خواسته های تان را، در صورتی که معقول و قابل اجرا باشد، به همسرتان بگویید و از این کار خجالت نکشید. بعضی خانم ها فکر می کنند که اگر خواسته های شان را به همسرشان بگویند از شخصیت آنها کم می شود در حالی که این طور نیست.

 

5- با ناراحتی به همسرتان که چیزی را با صدای بلند می خورد نگاه می کنید.

اگر شوهرتان با صدای بلند و آزار دهنده ای مشغول خوردن چیزی مثل آدامس است بهتر است که شما در زمانی مناسب و آن هم نه در انظار اشتباهش را به او گوشزد کنید و به او بگویید که این کارش حتما در محیط کار نیز باعث آزار دیگران خواهد شد.  در این صورت شوهرتان با شما لجبازی نخواهد کرد.

 

6- همیشه به شوهرتان می گویید که مگر من این کار را به تو گوشزد نکرده بودم.

اگر شوهرتان مرتکب عملی ناشایست شده و حق با شماست، باید در نظر داشته باشید که اگر با عصبانیت به صورت او نگاه کرده و بگویید که مگر من قبلا به تو نگفته بودم که کارت اشتباه است، کمکی به حل مشکل نکرده اید. بهتراست بیشتر به نکات مثبت یکدیگر در رابطه زناشویی توجه کنید و با ملاطفت و بردباری اشتباه یکدیگر را گوشزد کنید تا نتیجه مطلوبی به دست آید.

نزاع و درگیری می تواند دیوارهای بلندی را در رابطه میان همسران بسازد. پس هرگز با طعنه و کنایه با یکدیگر صحبت نکنید و راه گفتگوی صادقانه  با همدیگر را درپیش بگیرید.

 

7-اگر شوهرتان به شما بگوید که درست مثل مادرت هستی، می خواهی دیوانه شوی.

ما همگی وجوه مشترکی با والدین خود چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر رفتاری داریم که شاید از آنها به ارث برده ایم. گاهی پیش می آید که به هنگام نزاع صحبت کردن از این تشابهات از جانب همسر ما دیگر جنبه تعریف و تمجید ندارد و بلکه ما را ناراحت می کند. باید در نظر داشت  که این نوع برخورد ها در رابطه با همسرمان گذراست .

 

8- توقع دارید که همسرتان درست مانند اولین روز دیدار و آشنایی تان باشد.

 بایستی در نظر گرفت که تغییرات اخلاقی خوب و پسندیده منجر به رشد و کمال انسان می شود به شرطی که به رابطه زناشویی لطمه وارد نکند. متاسفانه برخی از تغییرات ظاهری و رفتاری ممکن است که به منزله خیانت کردن و سست نمودن پایه کانون خانواده باشد. اما در کل تغییرات مناسب و تعریف شده در چارچوب استانداردهای اجتماع و خانواده می تواند عامل استحکام رابطه زوجین باشد و ضامن این که آنها پیوسته در رابطه ای شاد در کنار یکدیگر زندگی کنند.

 

9- زمانی که شما همیشه در کنار والدین خود هستید.

گاهی وابستگی زیاد داشتن به والدین و گزارش تمامی کارهای خود به آنها نه نتها مساله ای پیچیده است بلکه به گفته پزشکان نشانه ناپختگی و خامی است. پس بهتر است که حواس تان باشد که این مرد شوهر شماست یا  این که آن خانم همسرتان است و یه خود یگویید که ما یک خانواده هستیم؛ یعنی حد و حدود زندگی خود را معلوم کنید. این به معنای آن نیست که شما نباید خانواده پدری خود را ببینید اما واقعیت آن است که باید برای ارزش های خانواده فعلی خود تصمیم گیری کنید. مثلا باید به این که چگونه تعطیلات را می گذرانید، اهمیت بدهید و توجه کنید که چه چیزهایی برای شما که زن و شوهرید، حکم سنت را دارد بوده و یا ارزش معنوی دارد.

 

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر