شهر فرنگ

شهرفرنگ این هفته هم سری به تلویزیون زده و سری هم به سینما . ازآن طرف آب هم خبری گرفته و آخر به موسیقی معجزه بخش هم نگاهی کرده…

3

سرویس فرهنگی به دخت/

گنه کرد در بلخ آهنگری

این هفته در شهر خبری نبود جز سوتی محمود شهریاری در ویژه برنامه شبکه تهران که به مناسبت عید مبعث به صورت زنده پخش شد. در این برنامه مجری در اقدامی عجیب از امیر جعفری که به عنوان میهمان در برنامه حضور داشت، پرسید همسر شما شبیه چه میوه ای است؟

این سوتی که با انتقاد شدید همراه شد، در جمع مسئولین با چند بار هو کشیدن و سخنرانی و محکوم کردن برنامه ماه عسل و احسان علیخانی رفع شد.

از آن جا که سؤال مجری هیچ ربطی به هیچ چیزی نداشته و همین طوری بی ربط بوده  شهر فرنگ هم همین طوری بی ربط اخراج علیخانی مجری محبوب مردم را به این مسأله ربط می دهد تا مصداقی پیدا شود برای ضرب المثل ” گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری.”

طبق آخرین اخبار نه تنها علیخانی بلکه ماه عسل هم از سیما اخراج شد و از این پس به جای این برنامه، ” با اجازه خدا” با مجری گری ” علی ضیاء” پخش می شود.

از آن جا که مسأله محبوبیت چیز خیلی بدی است، کارشناس شهر فرنگ به ” علی ضیاء” توصیه می کند که از هرگونه حرف و سخن ، حرکات اضافی و نمک و هر چیزی که باعث محبوبیت می شود، پرهیز کند و گرنه به سرنوشت مجریان محبوب سیما گرفتار خواهد شد.

 

همه چی آرومه، سینما خوشبخته

جواد شمقدری در اظهارنظر دیگر اصرار کرد که حال سینما خوب است. داریوش مهرجویی نیز با اعلام این مطلب که الان 100 درصد تولید سینما دست دولت است و ما قدرت و آزادی عملی نداریم و این که در شرایط فعلی کار سینمایی چندان عملی نیست، گفته آقای شمقدری را صد  در صد تایید کردند.

در همین رابطه مدیر امور فرهنگی و تولید سوره نیز نوید فروپاشی سینما را در آینده ای نزدیک دادند. وی گفت: « سازمان سینمایی عجولانه بدون برنامه و ساختار راه اندازی شده.” مدیر مربوطه ضمن انتقاد شدید از بحث های حاشیه ای و فرار برخی مدیران سینما از مسئولیت ها گفت که اگر همین روال ادامه پیدا کند، مطمئن است تا پنج سال آینده سینمایی نخواهیم داشت.

در همین رابطه شاعر شیرین سخن با اطمینان به مدیران سینمای ایران درباره باور قسم حضرت ابوالفضل حتی با وجود دم خروس سروده است:

همه چی آرومه! من چقدر خوشحالم!

سینما خوشبخته! به همین می بالم!

 

میلانی هم جنگی شد

تهمینه میلانی برای فیلم « تنهایی پرهیاهو» به تهیه گنندگی محمد نیک بین مجوز ساخت گرفت.

میلانی که متهم است همیشه در خصوص زنان فیلم می سازد، برای رفع این اتهام به سراغ فیلمی برای دفاع مقدس رفت. هنوز از چند و چون ماجرای این فیلم خبری در دست نیست، اما پیشگویا، پیش بینی می کنند در همین فیلم میلانی هم « پای یک زن در میان است.»

 

فقط خوشگلا و پولدارها

«مهناز افشار چون مثلاً شبیه گوگوش بوده، بازیگر شده و الان سوپر استار شده، حج هم می فرستنش و حاج خانم هم شده.»

این ها جملات مجید مظفری به نقل از سایت سینما فاست که از قرار معلوم از دست جناب ضرغامی و وضعیت تلویزیون و سینما و انتخاب بازیگر های خوشگل و به خصوص گلزار بد جوری کلافه است. مظفری که به قول خودش به سیم آخر زده ، آخرین باری که در یک فیلم سینمایی دیده شد، بیش از 10 سال قبل بود که در فیلم سگ کشی بهرام بیضایی بازی کرد.

مظفری می گوید: ” مدتی است که به تلویزیون آمده ام، اما آقای ضرغامی نه می گذارد ما کار کنیم، نه با ما تسویه حساب می کند و پولمان را می دهد.”

این بازیگر که به طور مشخص از انتخاب گلزار و افشار به خاطر چهره های شان انتقاد می کند، گفته است: سینمای دهه ی 60 و دهه 70 را نگاه کنید چه فیلم هایی بود و بعد با الان مقایسه کنید. فیلم های آن زمان مثل نا خدا خورشید، شیر سنگی، جنگ نفت کش ها، بود اما الان فیلم ها اسمشان مامان جونم موتور می خواد یا عناوینی از این دست … متاسفانه برخی محتواها الان در فیلم ساخته می شود که محال ممکن بود در زمان شاه ساخته شود.”

مجید مظفری حرف های دیگری هم زده است که به افتخار گفته آقای شمقدری و حال خوب سینمای ایران بی خیالش می شویم. اصلاً وقتی دعوا خانوادگی است، به هیچکس ربطی ندارد. اما این خبر را هم بگوییم که مهناز افشار از لج آقای مظفری هم که شده، خواننده شده است و در آلبوم روزبه نعمت اللهی به عنوان همخوان و دکلمه کننده ترانه ها حضور پیدا کرده است.

حالا شما برو بزن به سیم آخر آقا! فقط مراقب باش، آن دفعه که بیمارستان بودی، هیچکس به ملاقاتت نیامد، همسرت هم که فوت کرد، یک آگهی خالی هم برایت نفرستادند، چون از قدیم گفته اند: “سرخپوست خوب، سرخپوست مرده است.” بی خیال شو برادر، سرت سلامت! سینما حالش بهتر هم می شود.

توصیه امنیتی شهر فرنگ پس از هشدار مجید مظفری: به کلیه علاقمندان به سینما توصیه می شود، وقتی سینما می روند، با خودشان جلیقه نجات ببرند تا در صورت آبکی بودن فیلم ها دچار غرق شدگی نشوند.

 

ساخت سریال های ماه رمضان با سرعت نور

ماه مبارک رمضان نزدیک است و کارگردان ها تلاش می کنند تا با هر ضرب و زور سریال ها را به تلویزیون برسانند. یعنی مجبورند سر و ته فیلم ها را با عجله به هم بچسبانند، وگرنه در این شب های مبارک مردم از فرشته و روح و شیطان و اجنه وامثال آن بی نصیب می مانند. سریال های ” دزد و پلیس”، ” خداحافظ بچه”، ” راه طولانی خانه”، ” تکیه بر باد” و ” راستش را بگو”، و “رویای گنجشک” گزینه هایی هستند که قرار است از شبکه های یک، دو، سه و شبکه تهران پخش شود. هنوز نمی دانیم در این عجله بازار، سریال های فوق چه چیزی از آب دربیایند و چند میلیون را متحول کنند. اما از یک منبع ناشناس شنیده ایم که یک کارگردان به نمایندگی از بعضی کارگردانان از کلیه فروشندگان چسب دوقلو و سریش خواست تا در مناقصه بزرگ” بساز، بچین، آب ببند و تمومش کن” شرکت کنند. منابع خبری ما علت این امر را هنوز کشف نکرده اند.

 

مریلا زارعی در”چ”

گفته می شود حاتمی کیا که به خاطر ساخت سریال عمیق، انسانی، ماورایی و پزشکی حسن گلاب و فیلم عمیق و تخیلی” دعوت” مدتی را در مکانی نامعلوم در اختفا بوده است، امسال”چ” را می سازد. وی قرار است دو روز از زندگی شهید چمران را روایت کند. تا کنون مریلا زارعی، فریبرز عرب نیا و سعید راد حضورشان در این فیلم قطعی شده است. گفته می شود سعید راد به دلیل شباهت زیادش در نقش سردار شهید ولی الله فلاحی انتخاب شده است.

 

پر درآمدترین زنان هالیوود

کریستین استوارت، ستاره فیلم های چند قسمتی « گرگ ومیش» درصدر فهرست سالانه پر در آمدترین بازیگران زن هالیوود قرار گرفت. استوارت از مه 2011 تا مه 2012 حدود 5/34 میلیون دلار درآمد داشته است. به این ترتیب این بازیگر به صدر نشینی آنجیلینا جولی و سارا جسیکا پارکر پایان داد که هر یک با حدود 30 میلیون دلار در صدر فهرست پر درآمدترین بازیگران قرار گرفته بودند.

جولی امسال  با  20میلیون دلار در رده چهارم و پارکر با 15 میلیون دلار تا رتبه هفتم سقوط کردند.

کامرون دیاز با 34 میلیون دلار در فاصله کمی با استوارت در رده دوم است . وی این موفقیت غیر منتظره را مدیون فروش بالای  فیلم ” معلم بد” است. ساندرا بولاک با 25 میلیون دلار در رده سوم است.

 

معجزه آواز مادرانه

دختر 7 ساله ی که بر اثر خونریزی مغزی به کما رفته بود، با آواز خواندن مادر در گوشش از کما خارج شد.

شارلوت نوا در خواب دچار خونریزی مغزی کشنده ای شده بود که در این سن بسیار نادر است. این کودک پس از دو بار عمل به کما رفت و زمانی که پزشکان از وی قطع امید کردند، مادر برای آخرین بار به دیدار دخترش رفت و برای خداحافظی یکی از لالایی های کودکی را در گوش وی نجوا کرد، اما در کمال تعجب کودک لبخند زد و با ادامه لالایی مادر به زندگی باز گشت.

پزشکان هنوز درباره ی این که معجزه فوق به دلیل لالایی، معجزه عشق مادرانه یا اصلاً خود آواز اتفاق افتاده است، به توافق نرسیده اند.

پروین مقدم/انتهای متن/

نمایش نظرات (3)