زورگیری و آزار و اذیت زنان در پوشش مسافرکش

پلیس آگاهی پایتخت پسری جوان را که در پوشش مسافرکش اقدام به زورگیری و آزار و اذیت زنان می‌کرد، دستگیر کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از اعتماد، رسیدگی به این پرونده از عصر چهاردهم دی امسال با شکایت زنی جوان در کلانتری ١٣٢ شهر زیبا آغاز شد. او به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش وقتی سوار یک پراید
هاچ بک سفید رنگ شدم ناگهان راننده‌اش به من حمله کرد و اموالم را به سرقت برد. او می‌خواست مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد اما با مقاومت من در انجام نقشه خود ناکام ماند.»
با ثبت شکایت زن جوان، پرونده برای رسیدگی بیشتر به پایگاه پنجم- اداره مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ- ارسال شد.
شاکی با حضور در این پایگاه در شرح جزییات بیشتر حادثه گفت: «نهم دی امسال در فلکه دوم صادقیه سوار یک دستگاه پراید هاچ بک سفید رنگ شدم. هنوز لحظاتی از حرکت ماشین نگذشته بود که ناگهان راننده آن که پسری جوان بود، با سلاح سرد به سمتم حمله ور شد و ٢٠٠ هزار تومان وجه نقد و گوشی همراهم را زورگیری کرد. او با اینکه همه وسایلم را دزدیده بود می‌خواست مرا مورد آزار و اذیت هم قرار دهد اما با مقاومت من روبه‌رو شد. او مرا مورد ضرب و شتم قرار داد اما وقتی دید نمی‌تواند نقشه خود را عملی کند، مرا درخیابان آزادی از ماشین بیرون انداخت و متواری شد.»

در حالی که بررسی شکایت زن جوان آغاز شده بود، زنان دیگری نیز به پلیس آگاهی مراجعه و شکایت مشابهی تنظیم کردند. بررسی حرف‌های شاکیان نشان می‌داد همه آنها از سوی پسری جوان به عنوان راننده یک دستگاه پراید هاچ بک سفید رنگ در غرب و شمال غرب کشور به خصوص در مناطق آریاشهر، تهرانسر، استاد معین، صادقیه و طرشت مورد زورگیری و اقدام به آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. به این ترتیب عملیات چهره نگاری از متهم آغاز شد. کارآگاهان که به بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرده بودند موفق شدند هویت متهم به نام مهدی
٢٥ ساله که از مجرمان سابقه‌دار است را شناسایی کنند. تحقیقات نشان می‌داد متهم پیش از این یک بار در ١٥ سالگی و بار دیگر در ٢١ سالگی دستگیر و روانه زندان شده است.

سرانجام ٢٩ دی امسال، با کشف مخفیگاه مهدی در بلوار فردوس تهران، ماموران به محل اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. آنها در بازرسی از مخفیگاه متهم نیز تعداد زیادی گوشی همراه، کیف‌های زنانه و همچین تعداد قابل توجهی مدارک شناسایی متعلق به زنان جوان کشف کردند. با انتقال متهم به اتاق بازجویی، مشخص شد او نه‌تنها در پوشش مسافرکش بلکه با فریب دختران در فضای مجازی و دادن پیشنهاد ازدواج به آنها نیز موفق به زورگیری شده است. این در حالی بود که متهم در بازجویی‌های ابتدایی مدعی بود از همه شاکیان در پوشش مسافرکش زورگیری کرده است اما این ادعای او با بررسی پرونده یکی از شاکیان رنگ باخت.

شاکی که دختری جوان بود در برگه شکایت خود نوشته بود: «مهدی مدام با من تماس می‌گرفت و درخواست دوستی می‌کرد. من اول به او توجهی نمی‌کردم اما پس از مدتی با هم قرار ملاقات گذاشتیم. در همان قرار اول متوجه شدم او می‌خواهد از من سوءاستفاده کنم برای همین در برابرش مقاومت کردم. وقتی فهمید نمی‌تواند با چرب‌زبانی فریبم دهد، به بهانه خرید خوراکی از سوپر مارکت مرا از ماشین پیاده کرد و در حالی که کیف‌دستی‌ام در ماشین بود، پا به فرار گذاشت.» به این ترتیب متهم بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت و این‌بار به زورگیری از زنان با شیوه‌های مختلف اعتراف کرد با این حال او انگیزه ارتکاب به جرم را «انتقام از دختران» اعلام کرد و گفت: «من هیچ کدام از زورگیری‌ها را برای سرقت انجام ندادم. فقط می‌خواستم از دختران جوان انتقام بگیرم.»
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزییات پرونده از اعتراف صریح متهم به «سرقت و زورگیری از زنان جوان» و «تلاش برای فریب آنها با طرح دوستی و پیشنهاد ازدواج در فضای مجازی» خبر داد و گفت: «تحقیقات پلیس نشان می‌دهد متهم زنان متعددی را مورد زورگیری و سرقت خود قرار داده است. از همین رو پرونده او همچنان در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دست بررسی است و شاکیان به خصوص زنانی که از سوی او مورد سرقت یا آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»

/انتهای متن/

درج نظر