فقط یک صدم املاک دنیا به نام زنان است

یک دهم درآمد کار به زنان می رسد و تنها یک صدم املاک دنیا به نام زنان است.

27

سرویس خبر به دخت/

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به تشدید آلودگی های محیطی، اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد دود ناشی از آشپزی در خانه های محصور، تبدیل به یکی از علت های شایع ابتلا به سرطان ها در زنان شده است.

دکتر محمد ایمانیه در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین المللی سلامت زنان ایران که در شیراز برگزار  شد، افزود: متاسفانه عفونتهای ریوی و سرطان ریه در حال شایع شدن در زنان است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت بانوان به عنوان نیمی از جمعیت دنیا و ایران، گفت: زنان، قشر تاثیرگذار در سلامت خانواده و مهمترین عضو موثر در سلامت خانواده هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتقاد از اینکه سلامت زنان در جهان تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: متاسفانه سلامت زنان به عنوان سلامت یک ابزار و کالا نگریسته می شود.

وی با عنوان این مطلب که دوسوم مادران باردار در دنیا دچار کم خونی ناشی از سوءتغذیه هستند، اظهارداشت: در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی نگاه ضعیفی به زن و سلامت او دارند.

ایمانیه با اعلام اینکه میزان آمار مراجعات به مطب ها و ارائه خدمات سلامت برای آقایان بیشتر است، افزود: در بعضی از کشورها این میزان مراجعات به 77 درصد برای آقایان و پسرها می رسد.

ایمانیه در ادامه به غفلت صورت گرفته در سواد آموزی دختران اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می دهد سهم پسران در آموزش ابتدایی 70 درصد و دختران 50 درصد است که این آمار در مقطع راهنمایی در پسرها از 70 به 50 درصد و برای دختران از 50 به 35 درصد می رسد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس با اعلام اینکه 90 درصد زنان در برخی کشورها مشغول کار کشاورزی هستند و بار عمده ای از صنایع کوچک را بر دوش می کشند، افزود: در حالی که یک سوم نیروی کار در دنیا بر عهده زنان است اما دوم سوم ساعت کار بر دوش آنهاست.

وی ادامه داد: یک دهم درآمد کار به زنان می رسد و تنها یک صدم املاک دنیا به نام زنان است.

منبع:وفا/انتهای متن/

نمایش نظرات (27)