نشست هم اندیشی زن و مقاومت با حضور زنان عالی رتبه سوری برگزارشد

نشست هم اندیشی زن و مقاومت امروز سه شنبه با حضور هیات ۴ نفره از زنان سوری به ریاست معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور سوریه و جمعی از زنان ایرانی فعال در عرصه های مختلف فرهنگی اچتماعی هنری و سیاسی در سالن هویزه موزه دفاع مقدس برگزار شد.

0

فاطمه منتظر/

نشست هم اندیشی زن و مقاومت با سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. سپس مینو اصلانی مسئول بسیج خواهران ضمن خوشامد گویی به میهمانان سوری، خانواده های شهدای حرم و دیگر حضار شرکت کننده از تجارب هشت ساله بسیج خواهران در جریان دفاع مقدس و کارآمدی این تجارب در عرصه هایی چون عرصه مقاومت در جهان اسلام از جمله سوریه سخن گفت.

 

2

4

در ادامه زندگی نامه شهید ناهید فاتحی کرجو از شهدای دفاع مقدس و نماد مقاومت زنان مسلمان ایرانی عرضه شد.
آنگاه میزگردی حول محور تبادل تجارب زنان ایرانی وسوری در جریان مقاومت با حضور خانم ها شریعتی، دکتر حجازی، اصلانی و هدیل اسمر دكترای تربیت در امور زنان و اطفال و رئیس سازمان امور خانواده كشور سوریه سوریه برگزار شد که در آن هدیل اسمر ضمن تشکر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: ما به اینجا آمده ایم تا از تجارب شما بتوانیم بهترین استفاده را داشته باشیم. ما در همین موزه دفاع مقدس شاهد بودیم که گروه های مختلف مهندسان و پزشکان و هنرمندان و … در جریان جنگ تحمیلی چگونه از کشورشان دفاع کردند. ما در اینجا حاضر شدیم تا ضمن اطلاع رسانی به سوالات شما نیز در مورد مقاومت در سوریه پاسخ دهیم.
در بخش دیگری از مراسم بیانیه ای خطاب به سازمان ملل متحد مبنی بر رسیدگی به زنان و کودکان سوری که به عنوان غیرنظامی در جنگ آسیب دیده اند و نیاز به حمایت دارند، قرائت شد.

1

3

در پایان مراسم از مهمانان سوری و هم تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی قدردانی به عمل آمد و هدایایی به ایشان اعطا شد. ضمنا از سوی 9 میلیون بانوی بسیجی هدیه نفیسی به خانم اسماء اسد همسر رئیس جمهور سوریه تقدیم شد تا از طریق هیأت سوری به ایشان اهدا شود.

/انتهای متن/

درج نظر