ضرورت تعیین سقف برای جراحی‌های زیبایی

رئیس انجمن جراحان پلاستیک گفت‌: در کتاب تعرفه سلامت معیاری برای اعمال زیبایی گذاشته شده که مورد قبول ما نیست زیرا نباید اختلاف زیاد باشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید ابوالحسن امامی رئیس انجمن جراحان پلاستیک در خصوص تعرفه جراحی‌های زیبایی گفت‌: تعرفه‌ای به جراحی‌های زیبایی تعلق نمی‌گیرد زیرا بیماری نبوده و لاکچری است که اگر کسی تمایل به انجام آن داشت بصورت توافقی هزینه آن را می‌پردازد.

وی افزود: برای جراحی‌های زیبایی در بخش خصوصی تعرفه‌ای وجود ندارد اما در بیمارستانهای دولتی که آموزشی و دانشگاهی هستند برای عمل رینو‌پلاستی از مریض هزینه دریافت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خواهان نظارت مسئولان بر تعرفه‌های این نوع جراحی‌ها هستیم؛ بیان داشت‌: تعرفه این عمل برای پزشکی که تازه فارغ التحصیل شده و کسی که سالهاست در این زمینه تجربه و تبحر دارد با کسی که اصلا پزشک نبوده و تبحر این جراحی را ندارد؛ ثابت و یکسان در نظر گرفته شده است.

امامی با اشاره به اینکه در تعیین تعرفه جراحی زیبایی تجربه و موقعیت علمی پزشک نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد‌: بهتر است وزارت بهداشت و درمان تعرفه‌ای را برای بخش خصوصی در نظر بگیرد تا در حق بیمار اجحاف نشده و سوء استفاده‌ای رخ ندهد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک با بیان اینکه اگر کسی واقعا نیاز به جراحی زیبایی ندارد نباید اقدام به انجام آن کند، خاطرنشان کرد: توصیه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی به وزارت بهداشت این است که از نظر مسائل اخلاقی و اقتصادی سقفی برای این نوع جراحی ها همراه با نظارت در نظر بگیرد تا بیمار بتواند پزشک خود را با دقت انتخاب کرده و جایی برای مقایسه بین جراحان این نوع زیبایی ها باشد.

/انتهای متن/

درج نظر