زنان، نیاز بیشتری به خواب دارند

به دلیل تفاوت ساختار و پیچیدگی مغزی زنان زمان خواب آنان کمی بیشتر است. البته بسیاری از زنان، کمتر یا بیشتر از این میزان، می‌خوابند.

0

به گزارش به دخت به نقل از عصر ایران،بیشتر مردان از خوابیدن همسر خود شاکی هستند، اما بر اساس تحقیقات جدید زنان باید بیشتر از مردان بخوابند.

در واقع زنان به بیش از 20دقیقه خواب و یا بسته بودن بیشتر چشم‌ها نسبت به مردان نیاز دارند. این زمان به دلیل پیچیدگی ساختار مغزی آنها و توانایی انجام چند کار با یکدیگر است.

جیم هرنی، مدیر تحقیقات مرکز خواب دانشگاه Loughborough می‌گوید: یکی از عملکردهای اصلی خواب در بدن اجازه بهبود و مرمت مغز است. طی خوابی عمیق قشر مغز که مربوط به حافظه، تفکر و زبان است از احساسات رها شده و شیوه خود را ترمیم می‌کند.

زنان به دلیل انجام امور مختلف در یک زمان نیازمند زمان بیشتر برای این ترمیم هستند. البته مردان نیز به دلیل تصمیم‌گیری‌های مختلف و همچنین تفکرات جانبی نیاز به خواب زیاد دارند، اما این میزان کمتر از میزان خواب ضروری زنان است.

به دلیل تفاوت ساختار و پیچیدگی مغزی زنان زمان خواب آنان کمی بیشتر است. البته بسیاری از زنان، کمتر یا بیشتر از این میزان، می‌خوابند.

در تحقیق دیگری 210 مرد و زن میانسال به دلیل مشکلات سلامتی ناشی از کمبود خواب مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد زنان بیشتر از مردان از کمبود خواب بیمار می‌شوند.

هرنی افزود: براساس این بررسی، کمبود خواب در زنان موجب مشکلات روحی و روانی همچون عصبانیت، پرخاشگری، افسردگی و عداوت می‌شود که این موارد در مردان مشاهده نشده است.

/انتهای متن/

درج نظر