مدارک پرنده!؟

چطور می شود که آدم مدارکش را به شرکت بیمه بدهد و هربار به آدم بگویند شما مدرکی به ما ندادید؟ مگر این که به قول خانم کارمند شرکت بیمه “شاید هم مدارک خودشون از پرونده پریدن!”

0

خدیجه فتحی/

 

یکی از تسهیلاتی که به یک زن باردار شاغل اختصاص دارد، مرخصی زایمان با حقوق است که با معرفی از طرف شرکت به دفتر بیمه ، حقوق مدت زایمان را دریافت می کندن .

بعد از سه ماه که از مرخصی زایمانم گذشت با معرفی که از طرف شرکت به دفتر بیمه شدم، به دفتر بیمه رفتم. بعد از کلی از این اتاق به اآن اتاق رفتن  و شنیدن “کپی شناسنامه مادر و فرزند الزامی است”( که من کپی را تحویل دادم )، “معرفی نامه از بانکی که حساب داری”،(  معرفی نامه مربوطه رو فراهم کردم)، معرفی نامه از طرف شرکت مطابق فرم مد نظر (دوباره در این ترافیک تهران به شرکت رفتن و به دفتر بیمه برگشتن برای تهیه آن) بالاخره در دفتر بیمه مسئول مربوطه گفت که شما بروید، بعدا بابت واریز پول به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

تقریبا یک ماهی گذشت و من هر چند روز یک بار از بانک موجودی حسابم رو چک می کردم ولی خبری از پول نبود. به خاطر همین مجبور شدم دوباره به دفتر بیمه بروم. آنجا با کمال تعجب با این جمله مسئول مربوطه مواجه شدم که:” اصلا شما نامه و معرفی نامه به دفتر بیمه تحویل ندادید”

من به آن خانم اعلام کردم که من چند باری به اینجا مراجعه کردم و تمام اسناد و مدارکی را که می خواستید برایتان آوردم  اما حالا شما  می گویید که من چیزی به شما تحویل نداده ام ؟!

چند بار دیگر هم با وجود بچه کوچک شیرخوار و با این ترافیک سرسام آور رفتم و آمدم و هر بار همین را به من گفتند.

بالاخره ناچار شدم دوباره  همه ی مدارک رو آماده کنم: معرفی نامه ها را از نو ازشرکت گرفتم و تحویل دادم.

آن روز وقتی خسته و دمغ از دفتر بیمه بیرون آمدم،  تلفنم زنگ زد. شماره ناشناس بود ولی من جواب دادم.

خانمی پشت خط بود که خودش را معرفی نکرد ولی گفت که از کارمندهای دفتر بیمه است . او آن روز چیز عجیبی در تلفن به من گفت . گفت که راستش را بخواهید من خودم شخصا تمام مدارک شما را  داخل پرونده منگنه کرده ام اما واقعا نمی دانم چه کسی مدارک را برداشته و بعد با حالت کنایه آمیز گفت: شاید هم مدارک خودشون از پرونده شما پریدن!

بعد از این که  گفت که کلا این پول را به سختی می شود گرفت، تماس را قطع کرد.

من که قبلا به خاطر دردسرهای زیاد پیگیری این حق بیمه با خودم فکر کرده بودم، اصلا از خیر آن بگذرم، با شنیدن این حرف کارمند بیمه مصمم  شدم که هر طور شده این پول را بگیرم .

/انتهای متن/

درج نظر