بیمه ازدواج تا پایان دی ماه عرضه می شود

معاون طرح و برنامه بیمه ایران با بیان اینکه بسته بیمه ازدواج بسیاری از نیازمندی ها و دغدغه جوانان را مد نظر قرار داده، گفت: جزئیات بسته بیمه ازدواج تنظیم شده و علاقه مندان تا پایان دی ماه می توانند آن را دفاتر بیمه خریداری کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از بولتن نیوز،علت تاخیر در فروش بیمه ازدواج را مشکل فنی در بخش فن آوری اطلاعات شرکت بیمه ایران اعلام کرد.
وی همچنین درمورد جزئیات بیمه ازدواج که با همکاری معاونت ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان تنظیم شده، گفت: این بیمه که بصورت بسته های متنوع تنظیم شده، دغدغه های مختلف جوانان در نظر گرفته است.
افتخاری درباره یکی از بسته های بیمه ازدواج گفت: بطور مثال خانواده ای برای نوزاد تازه به دنیا آمده خود، یکی از بسته های بیمه ازدواج را به مبلغ ماهیانه 50 هزار تومان خریداری می کند.
افتخاری ادامه داد: در این بسته بیمه ای مثلا در هنگام ازدواج فرد در سن 25سالگی، یک میلیون 750 هزار تومان حق مشاوره پیش ازدواج، 26 میلیون تومان هزینه مراسم عقد و عروسی، 22 میلیون هزینه جهیزیه و یا رهن مسکن (بر حسب جنسیت)، دو میلیون 600 هزار تومان هزینه بهم خوردن مراسم ازدواج و 9 میلیون تومان در هنگام بدنیا آمدن نخستین فرزند دریافت می کند.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران گفت: در بیمه ازدواج همچنین موارد مختلفی که ممکن است در ازدواج پیش بیاید همچون پرداخت مهریه در صورت فوت همسر به زوجه در نظر گرفته شده است.
افتخاری افزود: سایر بیمه ها و بانک ها چنین بسته بیمه ای را در نظر نگرفته اند اما پس از بررسی ها متوجه شدیم که این بسته می تواند دغدغه های جوانان را کاهش دهد.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران ادامه داد: برای اینکه افراد با توانایی مختلف امکان خریداری این بیمه را داشته باشند، فروش بیمه با مبالغ مختلف مثلا از 50 تا 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ممکن است فردی طی سال ها حق بیمه ازدواج را پرداخت کند اما به هر دلیلی ازدواج نکند و در این نوع بیمه، فرد این امکان را دارد که این پول را به عنوان سرمایه کاری از بیمه دریافت کند.
افتخاری تاکید کرد: اکنون در مراحل پایانی عرضه بیمه ازدواج قرار داریم و خانواده های می توانند تا پایان دی ماه آن را خریداری کنند.
پیشتر قرار بود بیمه نامه ازدواج از 15 دی ماه عرضه شود.

/انتهای متن/

درج نظر