زنی که 20 سال به عنوان برده جنسی کارفرمای سعودی قرار گرفت

یک زن کارگر اندونزیایی فاش کرد که کارفرمای عربستانی اش وی را به عنوان برده جنسی مورد سوء استفاده قرار داده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ تارنمای شبکه تلویزیونی ‘سیندو’ اندونزی اعلام کرد ‘ملنگ دیالامی خیرالنساء’ زن 40 ساله ای است از روستای ‘سامبرسای’ در منطقه ‘کندای’ جاوه غربی که این دوره 20 ساله برده داری را در عربستان تجربه کرده است.
وی گفت که در طول 20 سال کار در عربستان سعودی حقوق و دستمزد از کارفرمای خود دریافت نکرده و بدتر از آن، به عنوان یک برده جنسی توسط کارفرمایش باردار شده است.


‘سیندو’ نوشت: خیرالنساء اکنون با نوزاد خود به اندونزی بازگشته، اما به نظر می رسد برقراری ارتباط با مردم سرزمینش با کودکی عرب در دامن برایش دشوار شده است..کودکی که در عربستان به دنیا آمد.
‘رحمانی’ پدر خیرالنساء گفت که دخترش بسیار شوکه، آسیب دیده و افسرده است به طوری که نمی تواند ارتباط با بسیاری از افراد برقرار کند.
وی گفت که دخترش 20 سال پیش برای کار به عربستان رفت و تلاش خانواده در این دوره بی خبری برای یافتنش بی اثر بود و در نهایت در سال 2010 گزارشی به موسسه مشاوره رفاه خانواده منطقه ارائه شد.
اکنون نیز این موسسه گزارش خود را به بخش وزارت امور خارجه، آژانس ملی حفاظت از نیروی کار و وزارت کار اندونزی ارائه می کند.
روزنامه نگاران اندونزیایی اعلام کردند سه خدمتکار شبیه خیرالنساء از این منطقه وجود دارند که دچار سرنوشت وحشتناک وی در عربستان شده اند.
دولت اندونزی اردیبهشت ماه سال جاری به صورت موقت با هدف حمایت از کارگران در بخش های غیررسمی، اعزام کارگر به عربستان را متوقف کرد.
این تصمیم درپی اعدام دو کارگر اندونزیایی در عربستان اتخاذ شد.
کارگران خارجی شاغل در عربستان از این کشور به عنوان کشور برده داری نام می برند و شرایط نامناسب هزاران کارگر خارجی در عربستان از جمله دستمزد های پائین، بدرفتاری کارفرمایان و سوء استفاده های جنسی باعث شده است بسیاری از کشورها مقامات عربستان را مورد سرزنش قرار دهند .
گفته می شود حدود 10 میلیون کارگر خارجی از کشورهای پاکستان، یمن، فیلیپین، بنگلادش، هندوستان ، نپال، مصر، مالزی، ترکیه و اندونزی در عربستان حضور دارند که یک میلیون آن ها اندونزیایی هستند.
روزنامه ‘آفن پست’ نیز پیش از این در گزارشی به افزایش قاچاق دختران به عنوان ‘عروس کودک’ به عربستان سعودی پرداخته بود و نوشت که دختران پنج تا 12 ساله به ثروتمندان سعودی فروخته می شوند و در برخی موارد نقش برده های جنسی را برای صاحبان خود بازی می کنند.
سازمان های حقوق بشری با اشاره به سوء رفتار کارفرمایان عربستانی در کشورهای مختلف اعلام کردند که رفتار کارفرمایان این کشور نسبت به مستخدم های خود یادآور دوران برده داری است.
چندی پیش فیلمی در رسانه های اجتماعی منتشر شد که یک مستخدم هندی درحالی که از سقف آویزان شده بود توسط دو کارفرمای عربستانی با چوب مورد ضرب و شتم قرار می گرفت.
مقامات عربستانی همواره این اتهامات از سوی سازمان های بین المللی را رد کرده اند.
کشورهای مختلف جهان طی یک هفته گذشته پس از اعدام آیت الله ‘نمر باقر النمر’ منتقد و مدافع حقوق بشر توسط سعودی ها شاهد تجمعات گسترده علیه نقض حقوق بشر در عربستان سعودی است.

/انتهای متن/

درج نظر