زمان افتتاح کلینیک جنسی در کشور

رئیس اداره سلامت خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 13 کلینیک سلامت جنسی در بهمن و اسفند سال جاری در استان های مختلف راه اندازی می شود و بیمه ها، خدمات درمانی و مشاوره این مراکز را پوشش می دهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره سلامت خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 13 کلینیک سلامت جنسی در بهمن و اسفند سال جاری در استان های مختلف راه اندازی می شود و بیمه ها، خدمات درمانی و مشاوره این مراکز را پوشش می دهند.

محمد اسلامی گفت: آیین نامه فرابخشی فعالیت کلینیک های سلامت جنسی تدوین شده و مطابق آن، در این مراکز خدمات متنوعی از سوی متخصصان روانپزشکی، روانشناسان، متخصصان ارولوژی، زنان، متخصصان داخلی و عفونی و کارشناسان حقوق به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

وی ادامه داد: از بین 57 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، 13 دانشگاه برای ایجاد کلینیک سلامت جنسی اعلام آمادگی کرده اند و طی بهمن و حداکثر تا آخر اسفند ماه این 13 کلینیک در شهرهای مختلف از جمله تهران، مشهد، شیراز، ساری و زنجان راه اندازی می شوند و سال آینده نیز این کلینیک ها در 44 دانشگاه علوم پزشکی کشور تاسیس خواهند شد.

رئیس اداره سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: خدماتی که در کلینیک های سلامت جنسی به مراجعه کنندگان ارائه می شود، از سوی بیمه ها پوشش داده می شود، البته با توجه به اینکه زمان ویزیت مراجعه کنندگان ممکن است، از حد معمول 10 تا 20 دقیقه فراتر برود و تا یکساعت نیز طول بکشد، مابه التفاوت زمان فعالیت متخصصان در این کلینیک ها را وزارت بهداشت پرداخت می کند و اعتبارات لازم برای این کار در وزارت بهداشت تامین شده است.

اسلامی افزود: البته خدمات مشاوره کارشناسان حقوق در این کلینیک ها تحت پوشش بیمه نیست و این کارشناسان بر مبنای تعرفه خدمات خود به مراجعه کنندگان خدمت ارائه می کنند.

 آمار دقیقی از مشکلات جنسی یا طلاق عاطفی وجود ندارد

رئیس اداره سلامت خانواده وزارت بهداشت درباره آمار مشکلات خانوادگی در کشور گفت: واقعیت این است که هیچ آمار دقیقی از مشکلات خانواده ها و زناشویی حتی از نظر مشکلات جنسی یا طلاق عاطفی وجود ندارد و آمارهای بسیار متنوعی که از نیم درصد تا 80 درصد بیان می شود همگی حدس و گمان است و از نظر وزارت بهداشت قابل استناد نیست.

/انتهای متن/

درج نظر