ضرورت حمایت از سمن‌های فعال در حوزه حجاب و عفاف

سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه عفاف و حجاب باید توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف به ویژه سازمان‌های متولی امر فرهنگ مورد حمایت قرار گیرند، تا اینکه در اجرایی کردن برنامه‌های خود توفیق مورد انتظار کسب کنند.

0

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه حجاب و عفاف باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش به دخت و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه عفاف و حجاب باید توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف به ویژه سازمان‌های متولی امر فرهنگ مورد حمایت قرار گیرند، تا اینکه در اجرایی کردن برنامه‌های خود توفیق مورد انتظار کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی حمایت از سمن‌های فعال در این زمینه از جمله موسسه ریحانه‌النبی را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجموعه مورد اشاره با سازمان آموزش و پرورش استان و مدارس ارتباط و همکاری دارد.

کریمی با بیان اینکه از ظرفیت‌های نهفته بین اقشار مختلف مردم در این زمینه، نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی و جلوگیری از رنگ باختن مسائل معنوی باید حداکثر استفاده را کرد، گفت: در صورت همراهی آحاد جامعه می‌توان به چشم‌انداز مورد انتظار با فاصله زمانی کمتری دست پیدا کرد.

این مسئول با بیان اینکه برای نهادینه کردن مقوله عفت و رعایت حجاب توسط اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نظارت بر عملکرد 24 دستگاه‌ اجرایی در این زمینه موظف شده است، تا اینکه نحوه انجام فعالیت‌ها را رصد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به فعال‌سازی کمیته پیگیری و نظارت بر امر به معروف و نهی از منکر توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و بیان داشت: سازمان‌های مختلف از جمله فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند که امیدوار هستیم سایر نهادها نیز در این زمینه همکاری و حساسیت لازم داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تاکنون دو نهادی بوده‌اند که مسئولیت‌های محوله مربوط به این حوزه از جمله نظارت، گزارش‌گیری و پیگیری را به بهترین شکل انجام داده‌اند، گفت: امیدوار هستیم روند فعلی درباره همه سازمان‌ها در استان آغاز شده و استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به هشدارها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه مبنی بر استفاده از اصطلاحات تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمنان اسلام و ایران، بیان داشت: زدودن عفت و حیا در جامعه اسلامی یکی از مهم‌ترین و بزرگترین مصادیق تهدیدهای فرهنگی دشمنان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بر ضرورت آگاه‌سازی و هوشیاری آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تاکید و تصریح کرد: نسل جدید ایران اسلامی به ویژه در استان مرزی آذربایجان غربی باید با ابعاد مختلف سناریوی دشمنان در زمینه تهاجم‌های فرهنگی آشنایی لازم و کافی را پیدا کنند.

/انتهای متن/

درج نظر