چگونه روزی پر نشاط را آغاز کنیم؟

اگر شما آدم سحر خیزی نیستید،، حتما  برخاستن از رختخواب نبردی جدی وسخت برای شما به شمار می رود. برای داشتن یک روز پرنشاط  ما چندین روش ساده را به شما توصیه می کنیم.

1

حتما برای شما بارها اتفاق افتاده است که روز خود را با خوردن  قهوه ای غلیظ برای اینکه خواب کاملا از بدن تان خارج شود، شروع کنید و یا ساعت خود  را بر روی آخرین درجه صدا تنظیم کنید.

از نظر بسیاری از دانشمندان شروع  روز با این روش ها چندان جالب و هیجان انگیز نیست.  بهتر است که شما روش خود را تغییر دهید. چرا شما نباید جزو آن دسته افرادی باشید که روز خود را با روحیه و حالتی شاد آغاز می کنند؟

 برای شروع روزی تازه ما چندین روش ساده را به شما توصیه می کنیم.

 

1-حتما صبحانه بخورید:

یک صبحانه خوب غذای روح نیز هست. اکثر افراد برای اینکه بیشتر بخوابند و یا اینکه به موقع به محل کار خود برسند، از خوردن صبحانه پرهیز می کنند.

به هر حال اختصاص حداقل یک ربع برای خوردن صبحانه کامل و سالم می تواند به شما کمک کند که در طول روز کاملا احساس هشیاری و شادی کرده و پر انرژی باشید.  همه می دانند که یک معده سالم و پر می تواند در طول روز  انرژی لازم را برای شما فراهم آورد.

 

2-به محض بیدارشدن از خواب به انجام حرکات کششی بپردازید:

این عمل باعث جریان خون در تمام قسمت های بدن شما شود.

این حرکات باعث ترشح هورمون در بدن شما شده و در نتیجه شما احساس افسردگی کمتری خواهید کرد و روز خود را با حالات و روحیه مثبت و خوبی شروع  می کنید.

 

3-تلویزیون تماشا نکنید:

در صورتی که اخبار بد روی روحیه شما تاثیر منفی گذاشته و باعث ناراحتی شما می شود بهتر است که صبح ها از دیدن این برنامه ها خودداری کنید. همچنین اگر بخواهید می توانید برنامه مورد نظر را ضبط کرده و به هنگام شب آن را ببینید.

 

4-موسیقی گوش کنید:

به هنگام بیدار شدن به آهنگ ها و موسیقی مورد علاقه تان، که احساس خوبی به شما می دهد، گوش دهید و سپس به انجام کارهای روزانه خود بپردازید.

 

5- خودتان را از شب قبل برای آغاز روز بعد آماده کنید:

قبل از اینکه به محل کار خود بروید اگر برای یافتن کلید، کیف پول، موبایل و یا یادداشت های روزانه عجله داشته باشید، ممکن است دچار عصبانیت و یا دستپاچگی  شوید. بنابراین اگر تنها 10 دقیقه شب قبل را به پیدا کردن و آماده نمودن این چیزها اختصاص دهید، صبح  به آرامش بیشتری دست خواهید یافت.

 

6- به هنگام شب اتاق خود را تمیز کنید:

این نکته را حتما به خاطر داشته باشید که بیدار شدن در یک اتاق خواب تمیز یکی از بهترین احساسات دنیا را برای شما به ارمغان می آورد. البته نیازی هم نیست که شما همواره نگران این مساله باشید که آیا اشیا در جای خود قرار گرفته اند یا خیر.

 

7- در اتاق خود گلدان بگذارید:

مطالعات علمی نشان داده اند که وجود گل و گیاه باعث شادمانی انسان می شود. اولین چیزی که به هنگام شروع روز بهتر است به آن نگاه کنید و از وجودش انرژی بگیرید، گل و گیاه است.

 

8- کرکره ها و یا پرده های اتاق خواب تان را به حالت نیمه باز نگاه دارید:

بسیار خوب است که با شروع فصل پاییز و زمستان شما از نور خورشید برخوردار شوید. پس بهتر است که کرکره ها را به حالت نیمه باز بگذارید  تا پوست تان  پرتو های خورشید را جذب کند. زیرا همان طور که می دانید تغیرات آب و هوایی بر حالات روحی ما تاثیر گذار است.

 

9-یک ساعت زود تر بخوابید:

ممکن است که شما نخواهید  زود بخوابید و واقعا خواب تان نیاید اما یک ساعت زود تر خوابیدن باعث می شود که شما با آغاز صبح بعد احساس کنید به اندازه کافی خوابیده اید و خستگی از بدن تان خارج شده است.

حتی ممکن است یک ساعت زود تر خوابیدن موجب آن شود که به هنگام روز نیز کمی زود تر بلند شوید و فعال تر بوده و زمان بیشتری برای خوردن صبحانه داشته باشید.

 

10- از رسانه های اجتماعی پرهیز کنید:

 بهتر است که در هنگام شروع روز جدید از پرداختن به فیس بوک، اینستاگرام، بررسی ایمیل، موبایل و غیره پرهیز کنید.

 

11- به هنگام بیدار شدن در آغاز صبح به چشمان همسر خود نگاه کنید:

اگر برای شما سخت است صبح زود بیدار شوید و می خواهید مدت زمان بیشتری بخوابید و از کار  روزانه شانه خالی کنید، به همسر خود نگاه کرده و به او لبخند بزنید. این کار باعث ایجاد انرژی مثبت در شما برای انجام کارهای روزانه تان می شود.

 

12- طاقباز بخوابید:

تحقیقات نشان داده اند که طاقباز خوابیدن بهترین شرایط و حالت برای خوابی خوب است. پس اگر به هنگام شب دائما از یک دنده به دنده دیگر رفته و تکان می خورید، به حالت طاقباز خوابیدن را امتحان کنید که نتیجه آن استراحت خوب شبانه خواهد بود.

 

13- نیم ساعت زود تر بیدار شوید:

 فواید زودتر از خواب برخاستن به هنگام روز زیاد است و تاثیری شگرف بر روی سپری شدن ادامه روز شما خواهد گذاشت.

 

14- حمام کنید:

حمام مخصوصا با شامپو یا شوینده هایی که باب میل شماست، بر شادی شما بسیار تاثیر می گذارد.

 

15- قبل از ترک خانه عینک آفتابی بزنید:

نور خورشید باعث آزار چشمان شما و یا ایجاد  اخم در شما می شود و در نتیجه حالات تهاجمی و پرخاشگری را در شما تشدید می کند و ممکن است باعث ضعف روحیه شما  شود. پس حتما از عینک های آفتابی استفاده کنید.

 

16- قهوه بنوشید:

قهوه به همراه نور خورشید معادل حالات و احساسات خوب روحی و روانی در شماست. بنابراین در کنار پنجره قهوه بنوشید و یا در قسمتی از خیابان که نور خورشید بیشتری بدانجا می تابد، پیاده روی کنید .  فراموش نکنید که حتما عینک آفتابی خود را بزنید.

 

17-کتاب و مقاله خوب بخوانید:

کتاب خوب یا مقاله ای را که باعث ایجاد انگیزه مثبت در شما می شود بخوانید.

 

18- با لباس سبک بخوابید:

با لباس سبک خوابیدن فوایدی دارد، از جمله این که شما با حس اینکه خوب و کامل استراحت کرده اید، بیدار خواهید شد و از چربی شکم شما کاسته می گردد.

 

19- درست قبل از خواب شام نخورید:

شام زیاد خوردن قبل از خواب باعث تورم معده شما می شود و اجازه خوابیدن را به چشمان شما نمی دهد. پس بهتر است از این کار دوری کرده تا خوب بخوابید . چرا که خواب بیشتر و کافی معادل شادتر بودن شماست.

 

20- صدای زنگی را که صبح ها بیدارتان می کند، بر روی تن های جالب تنظیم کنید:

خوب است که صدای زنگی را که با آن بیدار می شوید، از روی فهرست یکی از آواها یا خواننده های مورد نظر خود انتخاب کنید.

 

21- هرگز محکم بر روی زنگ ساعت خود نکوبید:

این کار باعث ایجاد حالات روحی بد و عصبانیت و خستگی بیشتری در شما شده و در نتیجه روزی بد را در پیش خواهید داشت.

منبع:یاهو/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)