این وسایل را زود به زود عوض کنید

با شروع هر ماه جدید یا فصل تازه ای از سال شما باید بعضی از وسایل قدیمی و کهنه خود را عوض کنید.  کدام وسایل؟

0

1-ماهی تابه های نچسب (تفلون):

 اگر متوجه وجود خراش درون ماهی تابه های تفلون خود شدید، زمان آن فرا رسیده که آنها را به دور ریخته و یا از تابه های آهنی دیگری استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پوشش تابه های نچسب به هنگام آشپزی ممکن است جدا شده و در نتیجه مواد شیمیایی به درون غذای شما نفوذ کنند.

 

2-مسواک:

 بایستی به طور منظم و دائم مسواک خود را عوض کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید: هر سه یا چهار ماه یک بار باید مسواک خود را عوض کنید تا  از تجمع پلاک ها و باکتری ها جلوگیری شود.

 

3-لوازم آرایش:

هر چند وقت یک بار لوازم آرایشی خود را عوض کنید. چرا که اگر لوازم آرایشی بمانند، فاسد شده و ممکن است باعث آسیب و تحریک پوست شما و یا حتی منجر به عفونت گردند.

 

4-ظرف لنز های چشم:

برای کاهش احتمال عفونت باید ظروف لنز خود را هر سه ماه یک بار عوض کنید.

 

5-اسفنج آشپزخانه:

 بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه آریزونای آمریکا صورت گرفته است، معلوم شده که یک اسفنج آشپزخانه می تواند به میزان بیش از 000 200 برابر نسبت به توالت فرنگی آلوده تر باشد.

پس قبل از استفاده از اسفنج باید خوب به یاد داشته باشید که آخرین باری که آن را مورد استفاده قرار دادید چه زمانی بوده است.

عده ای پس از اتمام هر بار نظافت اسفنج خود را دور می اندازند و برخی دیگر هر دو، سه هفته یا هر ماه آن را دور می اندازند. برای جنگیدن با میکروب های اسفنج می توان آن را پس از هر بار استفاده همراه با ظروف داخل ماشین ظرف شویی قرار دهید و یا اسفنج را تا مرطوب است به مدت نیم ساعت داخل مایکرو ویو بگذارید.

از آنجا که برس برای نظافت راحت تر و آسان تر بوده و زود تر خشک می شود، بنابراین می توانید به جای اسفنج آشپزخانه از برس استفاده کنید.

 

6-برس توالت:

برسی که برای نظافت دستشویی به کار می رود بایستی بدون درپوش باشد. اما حتما به خاطر داشته باشید که به طور منظم و مرتب آن را عوض کنید.

عده ای بر این باورند که اگر برس کثیف و آلوده شده و یا تغییررنگ دهد باید سریعا آن را عوض کرد. و برخی می گویند که بایستی هر شش ماه یک بار برس را عوض کرد. اما مدت زمانی که لازم است برس را تعویض کنید به این موضوع بستگی دارد که چه میزان از آن استفاده کرده اید.

 

7-بالش:  

ممکن است بخواهید که پس از 18 تا 24 ماه بالش خود را عوض کنید. چون بالش های قدیمی می توانند باکتری، پوست مرده بدن، ذرات خاک و گردوغبار و یا جانوران ریزی داشته باشد که به آنها جذب شده اند.

این عوامل باعث تحریکات بیشتر و نیز آلرژی و حساسیت های پوستی می شوند.

اما اگر روبالشی های خود را زود به زود عوض کرده و یا محتوی درون آن ها را دور ریخته و با مواد جدید و پاکیزه پر کنید،احتمالا نیازی ندارید که آنها را دور بیندازید.

اما اگر احساس می کنید که بالش شما از فرم و شکل طبیعی خود خارج شده است و یا گردن و سر شما به هنگام خوابیدن ناراحت بوده و درد می کند، باید بالش خود را عوض کنید.

 

8- فیلتر تصفیه آب:

شما باید فیلترهای لوله آب خود را به طور منظم تعویض کنید و این کار را با توجه به نوع لوله آب هر چند ماه یک بار انجام دهید. فیلترهای های قدیمی و آلوده ممکن است سبب آن شوند که آب نسبت به آب های معدنی به اندازه کافی پاک و عاری از آلودگی نباشد.

 

9-کفش های ورزشی:

بعد از راه رفتن حدود 300 تا 500 مایل بایستی کتانی های خود را عوض کنید. (هر مایل برابر 1000 کیلومتر است) طی کردن مسافت های طولانی با کفش های ورزشی بدن شما را نسبت به زخم آماده و مستعد می کند.

 

10-کرم ضد آفتاب:

مدت زمان مصرف و یا دوام و عمر این کرم ها سه سال است. اما اگر واقعا می خواهید که کرمی سالم و تازه داشته باشید، بهتر است کرم ضد آفتاب خود راهر سال یک بار عوض کنید.نگه داری کرم هایی که از تاریخ مصرف آنها گذشته است می تواند از خاصیت و اثر آن بکاهد. نتیجه این که با مصرف چنین کرمی مدت زمان بیشتری در معرض مستقیم اشعه مضر فرا بنفش خورشید قرار می گیرید.

 

11-وسایل کمک های اولیه:

نیازی نیست که شما تمامی وسایل کمک های اولیه خود را عوض کنید. اما قطعا بایستی وسایل و لوازمی را که از تاریخ مصرف آن ها گذشته است، بیرون بیندازید. در این صورت اگر حادثه ای رخ دهد، شما لوازم پزشکی مناسب و استاندارد را در دسترس خواهید داشت که به کمک آنها می توانید به مداوا و معالجه بیماری و یا جراحت بپردازید.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر