شهر فرنگ

” شهر فرنگ” حرفش را جدی وشوخی می زند تا هم اخبار را گفته باشد و هم شوخی شوخی حرف جدی را بزند !پس اگریک وقت بهتان برخورد، جدی نگیرید و نروید شکایت کنید که خودتان را ضایع کرده اید، چون شکایت از شوخی فایده ای ندارد. بعد هم از جماعت فرهنگ و ادب و هنراتنظارمی رود که جنبه شوخی داشته باشند. بعدتر هم شهر فرنگ اولویت را می دهد به اخبار هنرمندان زن و بعد باقی قضایا.

8

سرویس فرهنگی به دخت/

 

طعم کشک

جناب ضرغامی در  واکنش به حادثه تلخ برنامه “خاله شادونه” که به کشته شدن چند کودک در خرمدره انجامید، گفت: ” از بس که مردم تفریحات و سرگرمی شون کم بود، دیدیم که چه جمعیتی به این مراسم آمده و آن حادثه ناگوار اتفاق افتاد. “

یک عضو سندیکای کشک سابان در همین رابطه گفت: اختیاردارید، شکسته نفسی می فرمایید! اولا ما شما را به عضویت افتخاری خودمان در می آوریم. ثانیا با وجود این صدا و سیمای شما دیگرتفریحات و سرگرمی مردم در همه جا از نوک کوه گرفته تا  ته دره و … کم ندارد!  فقط این  حرف تان کمی مزه و طعم کشک نمی داد؟!

مجوز گرفتی؟

جهانگیرجهانگیری کارگردان سینما قرار است در فیلم جنگی اش از یک قهرمان زن استفاده کند. داستان “گیل” روایت یک قهرمان زن در جنگ و برا ساس واقعیت ساخته خواهد شد.

دوستداران فیلم ها ی جنگی ضمن حمایت از این حرکت بی سابقه پرسیده اند:”مجوز گرفتی؟”

شام ایرانی دخترانه تعطیل

با تصمیم یک نفر که فیلم ها را دیده و عوامل این سوی صحنه وآن سوی صحنه، فیلم هایی در این دو هفته اجازه یا به عبارت سینمایی ها مجوز نگرفتند. شام ایرانی دخترانه هم مجوز پخش نگرفت تا بدین وسیله از بخش سینما هر چه بیشتر و از زنان بیشتر وبیشتر رفع مظلومیت شود. یک کارشناس پیش بینی کرد که این رفع مظلومیت با توجه به اعمال سلیقه افراد در پست های مختلف نظارتی تا رفع کامل مظلومیت ها  حتی پس از انقراض سینما ادامه خواهد داشت.

سریال بساز

یک کارگردان زن سینما گفت که به علت شرایط اقتصادی و ناامنی درحیطه شغلی ترجیح داده است که فعالیتی در سینما نداشته باشد.

کارگردان “ورود آقایان ممنوع” گفت که ندانم کاری شورای صنفی نمایش و غیرقانونی برخورد کردن ارگانهایی که بخشی از سینما را در اختیار دارند، امنیت شغلی را از بین برده است  وبا توجه به اتفاقات اکران نوروزی ریسک سرمایه گذاری بسیار بالا رفته است و در این شرایط هر آدم عاقلی که یک سرسوزن اقتصاد بداند، از هر تولیدی پرهیزمی کند.

 شهرفرنگ ضمن اعلام همدردی با کارگردان ورشکسته سینما پیشنهاد می کند که چون نون توی سریال ساختنه، شما به جای ترس از شرایط  وناامنی شغلی واین جورمسائل بروسریال “قهوره شیرین” و “کبد یخی” و “ساخت کره” و غیره را بساز. این که غصه خوردن نداره!

چند خبر هنری اون ور آبی

  • “کاترین دنوو” توانست سی ونهمین جایزه چارلی چاپلین را از آن خود کند، جایزه ای که پیش از این نصیب بزرگانی چون هیچکاک و اسکورسیزی شده است. مارتین اسکورسیزی در همین رابطه گفت: که به یقین سینما و دنوو برای یکدیگر خلق شده ا ند.
  • کیت وینسلت بازیگر تایتانیک در مصرربوده شد. این خبرتابه حال نه تأیید شده و تکذیب.
  • برند اچاپمن کارگردان انیمیشن “شجاع” شد.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (8)