گفتگو با نخستین زن داوطلب مجلس خبرگان رهبری+عکس

عصمت سوادی نخستین زن داوطلب مجلس خبرگان رهبری، گفت: آمدم چون احساس وظیفه کردم و آرایش احزاب سیاسی شرکت کنندگان در این دوره انگیزه ام را برای ثبت نام بیشتر کرد.

0

به گزارش به دخت و به نقل از طنین یاس، عصمت سوادی، نخستین زن داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری دارای مدرک دکتری رشته الهیات، شاخه فقه و حقوق اسلامی و از شاگردان درس خارج مقام معظم رهبری و اصول آیت الله لاریجانی است.

وی که در اولین روز از ثبت نام داوطلبین انتخابات نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، اسم خود را به عنوان نخستین زن داوطلب ثبت کرد، اکنون به استاد دانشگاه و حوزه مشغول است و سابقه ریاست بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات و معاونت فرهنگی و دبیر هم اندیشی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را در پرونده خود دارد.

این استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، با اشاره به اینکه به عنوان یک کاندیدای مستقل وارد عرصه انتخابات نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شده است، افزود: دوره سوم مجلس خبرگان نیز شرکت کرده بودم که با ثبت نام من با منع قانونی حضور زنان رو به رو  شد.

وی  احساس وظیفه و توانایی و تجربه  برای انجام خدمت در این حوزه را از دلایل تصمیم گیری خود برای ثبت نام در کاندیداتوری مجلس خبرگان دانست و گفت:  آرایش احزاب شرکت کننده در این دوره انگیزه را برای حضورم بیشتر کرد.

این داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در خصوص واکنش جامعه به ویژه بانوان به ثبت نام یک زن اظهار داشت: وقتی انسان کاری را از روی وظیفه و برای رضای خدا انجام می‌دهد این دست موضوعات را در نظر نمی‌گیرد، منم هم توکلم به خداست و راضیم به رضای او امیدوارم با توفیقی که خدا در تحصیل و خدمتگزاری‌های سابق به من کرده است، بتوانم در این زمینه نیز خدمتگزار مردم باشم.

دکتر سوادی در ادامه به سایر بانوانی که در خود توانایی وصلحیت شرکت در این میدان‌ها را دارند تصویه کرد: « واقعا هر کس فکر می‌کند توانایی دارد؛ از باب وظیفه وارد شود، بالاخص بانوانی که توانایی دارند باید انجام وظیفه کنند و وارد میدان شود. »

این داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در خصوص تأیید صلاحیت خود ابراز امیدواری کرد: « انشاء الله با شرایطی که دارم، در این زمینه با مشکلی رو به رو نخواهم شد.»

وی در پاسخ به اینکه با وجود آقایان لوزم داوطلبی بانوان در مجلس خبرگان چسیت؟ تصریح کرد: من اصلا مد نظر نداشتم که تفکیک جنسیتی کنم و بگویم که چون من خانم هستم باید حتما در انتخابات خبرگان رهبری شرکت کنم یا برعکس بلکه چون این توانایی و دغدغه خدمت را در خودم دیدم ثبت نام کردم  و این توصیه را هم به سایر  بانوان می کنم، از طرفی بنابر فرمایش امام راحل (ره) از دامن زن مرد به معراج می‌رسد، اگر زنان در مسیر تربیت درست جامعه پیش بروند، به قطع جامعه ای موفق خواهد بود چرا که تمام جوامعی که قصد عقب نشاندن مسلمانان را دارند صحبتشان این است که روی زنان مسلمان کر کنیم اگر زنان را در مسیر اهداف خود بکشانیم، جامعه مسلمانان را به طرف اهداف و خواسته های خودمان کشانده ایم.

دکتر سوادی در پایان با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: وظایفی که مجلس خبرگان رهبری دارد اهمیت عالی است که اگر بتواند به و ظایف خود عمل کند – که الحمدالله تا کنون نیز به خوبی از عهده وظایف آن برآمده است – قطعا می توانیم سربلندی نظام و جایگاه ایران اسلامی را در بین کشورهای دیگر بیشتر از پیش ببینیم و شاهد صدور انقلاب به سراسر جهان باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر