اربعین زمینه ساز حرکت جوهری جهان

اربعینی ها بازگشته اند و از کوله بار راه پیمایی شان سوغات هایی آورده اند برای بقیه تا نگاهش کنند و  بهره ای برند از  زیبایی و حلاوت راه پیمایی اربعین.

0

بهجت السادات شهرتاش/

در اربعین کربلای حسین علیه السلام کانون جاذبه ای است که متمرکز تر از همیشه قلب‌های شیدا و جانهای ملتهب را از همه سوی عالم به سوی خود می‌کشاند و حسین مبدأ ومقصد حرکتی است که قرار است همۀ عالم را به سر منزل مقصود برساند.

وکربلای حسین قرار همۀ بیقراری‌های انسانهای منتظر است.

واین صدای گامهای مشتاق که جادۀ وصال را پرشتاب طی می‌کنند تا به میعادگاه اربعین در کربلا برسند طنین بانگ بیدار باش جهانی گرفتار در امواج بلا است که دیری است تاوان سخت ودردناک غفلت از سفینۀ

نجات را می‌دهد…

و آنهایی که اکنون که زائر اربعینی حسین گشته اند،

ای کاش از یاد نبرند مسیری که امروز با چنین احترام و عزتی از آن می گذرند، روزگاری مسیر عبور پربلای کاروان اسرای شام بوده است،

مسیر به زنجیر کشیدن و بردن پر درد و  زجر زینب و سجاد بوده است،

مسیر شکنجه شدن عترت رسول‌ خدا بوده است،

پس به یاد آن پاهای زخمی و تاول زده، به یاد آن جسم‌های از تازیانه و آفتاب سوخته، به یاد دلهای داغدیده و شرحه شرحه، به یاد عزیزان اهانت دیده و جانهای به لب رسیده، باید اندک سختی این مسیر را  به جان خرید و تلاش کرد که این حرکت و راهپیمایی زائر حسین علیه السلام گامی باشد به سوی تحقق هدف او که اصلاح و نجات همگان از سردرگمی در مسیر هدایت بود. باشد ‌که اربعین زمینه ساز حرکت جوهری جهان به سوی مهدی منتظَر گردد، ان شاءالله .

/انتهای متن/

درج نظر