نجات جان مادر باردار در یک روستای سقز

رئیس مرکز فوریت های پزشکی سقز از نجات جان یک مادر باردار که در آستانه به دنیا آوردن فرزندی دو قلو در روستای ‘ کیله شین’ در این شهرستان بود، خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، سلیمان خضری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شامگاه گذشته در تماس تلفنی خانواده ای در روستای ‘کیله شین’ با مرکز فوریت های پزشکی 115 سقز مبنی بر احتمال وضع حمل مادری باردار، با وجود بارش برف سنگین و کولاک در مسیر جاده سقز – بانه ، دو دستگاه آمبولانس همراه با یک ماما، دو متخصص، دو امدادگر و تجهیزات به این روستا که در 38 کیلومتری سقز قرار دارد اعزام شدند.
وی اضافه کرد: این مادر 25 ساله توسط تیم پزشکی و امدادی به بیمارستان امام خمینی(ره) سقز منتقل و بستری شد.
او بیان کرد: ماماها اعلام کرده اند که وی امروز دوشنبه 16 آذر دو قلو به دنیا خواهد آورد و حال وی رضایت بخش است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز هم با بیان اینکه وجود زنان باردار در فصل سرد به ویژه در روستاها از دغدغه های اصلی شبکه بهداشت و درمان است به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چند روز قبل از شروع بارندگی، مادران باردار توسط بهورزان شناسایی و از آنها خواسته می شود در بیمارستان بستری شوند.
دکتر محمد سرکوت غوثی عنوان کرد: متاسفانه تعدادی از مادران از این موضوع استقبال نمی کنند و گاهی عملیات امدادی برای جان نجات مادر و فرزند به سختی انجام می شود که انتظار داریم مادران قبل از به دنیا آوردن فرزند در فصل سرد در بیمارستان دو سه روز بستری شوند.
شهرستان سقز دارای 274 روستای دارای سکنه است که مردم آن در چهار بخش گسترده و پراکنده زندگی می کنند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی مرکز استان سنندج واقع شده است.
بارش برف امروز دوشنبه نیز برای دومین روز متوالی مدارس بسیاری از شهرستان های استان کردستان را تعطیل کرده است.
در حال حاضر راه 900 روستای استان کردستان بسته است.

/انتهای متن/

درج نظر